امکان توقف کامل پروژه نورد استریم ۲-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

امکان توقف کامل پروژه نورد استریم ۲

وزیر اقتصاد آلمان از احتمال توقف کامل «نورد استریم ۲» خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 23
کد خبر: ۱۲۳۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه گفت پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ ممکن است به طور کامل متوقف شود.

 وی تاکید کرد که برلین این مساله را با شرکای اروپایی و آمریکایی خود هماهنگ می کند.

هابک افزود: تعطیلی کامل پروژه ممکن است اتفاق افتد. این اقدام، تحریم به معنای دقیق و محدود کلمه نیست، اما همچنان امکان پذیر است.

وزیر اقتصاد آلمان یادآور شد که کار در زمینه امنیت انرژی جدید چند ماه طول خواهد کشید. وی در عین حال این اقدام را یک «گام قانونی اجباری» در روند تصویب این پروژه دانست.

در همین حال، «سرگئی نچایف» سفیر روسیه در آلمان در ارتباط با موضع برلین ابراز امیدواری کرد که صدور این بیانیه، اقدامی موقت باشد و دوراندیشی و عملگرایی در نهایت پیروز شود.

وی افزود: ما از اعلام این مساله که مقام های آلمانی قصد دارند صدور مجوز را تعلیق کنند، متاسف شدیم. دولت آلمان قبلا گفته است که نورد استریم ۲ یک پروژه تجاری و صرفا اقتصادی است و هیچ ارتباطی با رویدادهای سیاسی ندارد. اکنون این موضع تحت فشار فعالانه همکاران فرامرزی ما در حال تغییر است.

این دیپلمات ضمن ابراز امیدواری درمورد راه اندازی این پروژه گفت که این پروژه در درجه اول برای امنیت انرژی اروپا مورد نیاز است.

روز سه شنبه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت به وزارت اقتصاد این کشور دستور داده است اقدام اداری لازم در جهت تعلیق صدور گواهینامه اوپراتور خط لوله نور استریم ۲ را اتخاذ کند.

این سند به مثابه مبنایی برای طرف آلمانی برای انجام فرآیند صدور گواهینامه پروژه است. فرآیند صدور گواهینامه روز سه شنبه در واکنش به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو جمهوری جدایی طلب در دونباس متوقف شد.

مسکو بارها از کشورهای غربی خواسته است نورد استریم ۲ را که چندی پیش تکمیل شد، سیاسی نکنند. روس ها می گویند این یک پروژه تجاری است که روسیه و اتحادیه اروپا هر دو از آن نفع می برند.

این پروژه عمدتا مورد مخالفت آمریکا قرار گرفته است. واشنگتن درصدد اعمال تحریم این پروژه به دلیل تنش روسیه با اوکراین برآمده، بحرانی که در روزهای گذشته به دلیل تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در زمینه به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی طلب دونتسک و لوگانسک تشدید شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده