موضع گیری تازه قطر درباره جنگ اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

موضع گیری تازه قطر درباره جنگ اوکراین

وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و بر ضرورت اولویت قرار دادن اوضاع غیرنظامیان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۲۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت.

وی افزود: قطر طی روز‌های گذشته با نگرانی شدید تشدید تنش نظامی در اوکراین را دنبال کرده است. در این شرایط سخت در پیش گرفتن گفتگوی سازنده و راه‌های دیپلماتیک برای حل این بحران ضروری است.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: دوحه بر احترام به حاکمیت و استقلال اوکراین و تمامیت اراضی آن طبق عرف بین المللی تاکید دارد.

وی بر ضرورت توجه به منشور سازمان ملل و اصول بین المللی و پاییندی به آن و حل منازعات بین المللی از طریق ابزار‌های مسالمت آمیز و پرهیز از روی آوردن به زور تاکید کرد.

آل ثانی بر اولویت قرار دادن حمایت از غیرنظامیان در این شرایط تاکید کرد و گفت: آنچه ما را نگران می‌کند شرایط سخت انسانی است که میلیون‌ها آواره با آن روبرو هستند و این همبستگی جامعه بین المللی برای رفع نیاز‌های آن‌ها را به موازات تلاش‌های حل مسالمت آمیز بحران ایجاب می‌کند.

وی درباره اوضاع فلسطین هم، اشغالگری صهیونیست‌ها بر اراضی فلسطینی و عربی را بدترین بحران انسانی که ادامه دار است، دانست و به اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها و مصادره اراضی و حقوق آن‌ها و تعدی به مقدسات دینی و شهرک سازی صهیونیست‌ها که به شکل غیرقانونی انجام می‌شود اشاره کرد و آنرا برای صلح فراگیر و عادلانه در منطقه ویرانگر خواند.

آل ثانی از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند و اقدامات مناسب را به منظور دست یابی فلسطینی‌ها به همه حقوق مشروعشان و در راس آن حق تعیین سرنوشت و بازگشت و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرز‌های ۱۹۶۷ به عمل آورد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار