اعتراض تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده بیانیه اسنپ پی در پی صدور رای شورای رقابت؛ از حق قانونی تجدیدنظرخواهی استفاده می‌کنیم سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی؛ اجرای طرح نهایی از مرداد ۱۴۰۴ صدور مجوز افتتاح اولین شعبه بانک روسی در ایران هشدار آبفا درباره تداوم خشکسالی در تهران / کاهش ۴۵ درصدی بارندگی و افت منابع آبی سد ماملو واردات خودرو و تلفن همراه مشمول دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد روز‌های پنجشنبه شعب کشیک بانک‌ها دایر است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۱۴۰۴/۰۲/۲۳ پرداخت دیه ۵۹ جان باخته حادثه بندر رجایی جاده چالوس تا پایان اردیبهشت مسدود است تعرفه بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ درآمد ماهانه ۱۵ میلیون تومانی خانواده‌های محروم در طرح توانمندسازی محرومان تمدید معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین خام از مالیات تا آذر ۱۴۰۴ وزیر کار: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ درصد افزایش واریز می‌شود گوشت گرم از فهرست کالا‌های اساسی خارج شد

راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی

مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت از راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 03
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷

به گزارش راهبرد معاصر سامانه ثبت شکایات خریداران در صورت تخلف فروشندگان تا قبل از عید تشکیل می‌شود.
صالحی مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: علت راه اندازی سامانه هوشمند برای ثبت شکایت چیست؟

صالحی: با چالش‌های بسیار مصرف کنندگان، کسب و کار و سازمان‌ها مواجه بودند. مصرف کنندگان نمیدانستند به کدام سازمان و با چه مدارکی برای پیگیری تخلفات در خرید اینترنتی خود مراجعه کنند. برخی از افراد نیز تراکنش‌های تکراری برای ثبت شکایت وارد می‌کردند و سازمان‌ها پرونده تکراری بررسی می‌کردند. از طرفی نیز فروشندگان باید در زمان مختلف، در جا‌های مختلف می‌رفتند.

سوال: ماهانه چند شکایت در سامانه اینماد ثبت می‌شود؟

صالحی: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ماهانه ۲ هزار و ۶۰۰ شکایت در این سامانه ثبت می‌شود که اکثر این شکایت به علت شیوع کرونا در حوزه دیجیتال است. 

سوال: ساز و کار سامانه ثبت شکایات به چه صورت است؟

صالحی: ابتدا افراد باید شناسنامه نماد اعتماد را برای بررسی میزان ریسک نماد و خرید خود بررسی کنند. فرایند مذاکره میان کسب و کار و خریدار اتفاق می‌افتد و اگر نتیجه نگیرند براساس نوع کالایی که خریدار انتخاب کرده، به سازمان مرتبط مراجعه و پیگیری می‌کنند. اطلاعات از طریق همین سامانه به کسب و کار و خریدار ارجاع داده می‌شود و از طریق همین سامانه با هم ارتباط دارند.

سوال: شرایط ثبت شکایت در سامانه به چه صورت است؟

صالحی: در سامانه بخشی به نام ثبت اطلاعات تراکنش پرداخت قرار دادیم که باید خریداران اطلاعاتی همچون، شماره مرجع، شماره ترمینال، تاریخ خرید، مبلغ خرید را وارد می‌کنند و سپس ما از بانک مرکزی استعلام و به شکایات رسیدگی می‌کنیم؛ بنابراین اگر خریداران از طریق نقدی و کارت به کارت اقدام به خرید کنند، نمیتوانند شکایات خود را ثبت کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر