امهال مطالبات بانک مرکزی به شرکت های وزارت نفت برای یکسال-راهبرد معاصر
توضیحات سردار جلالی درباره تشکیل «فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل نفتی» لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجرا است هدیه رهبر انقلاب به یکی از غرفه‌داران نمایشگاه کتاب+ عکس محسن رضایی: در بخش اقتصاد نیاز به تحول جدی داریم سردار سلامی: ملت ما تحریم را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرد طحان نظیف: مجلس قوی قانونی را تصویب می کند که با اسناد بالادستی تطابق دارد منتخبان اولویت‌های مجلس دوازدهم را در فراکسیون گام دوم مطرح کردند رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند+ عکس سردار حسنی آهنگر: عملیات «وعده صادق» بزرگترین پیشران برای نقطه عطف آینده دانست رئیس جمهور قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ابلاغ کرد رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم دریادار سیاری: تغییر سبک زندگی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم است وعده صادق، اصلاح‌طلبان و امان نامه رضا پهلوی واکنش مجلس به پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان صعود ۸ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

امهال مطالبات بانک مرکزی به شرکت های وزارت نفت برای یکسال

نمایندگان مجلس مطالبات بانک مرکزی و بانک های تجاری را بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت دولتی تابعه وزارت نفت، به مدت یک سال امهال کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 06
کد خبر: ۱۲۴۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی صبح امروز یکشنبه (15 اسفند ) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با جزء یک بند ب و بند ح تبصره یک ماده واحده لایحه موافقت کردند.

 

براساس جزء یک بند ب تبصره یک ماده واحده؛ سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف 210101، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 210102 و منابع مربوط به سه‌‌درصد(3%) مندرج در ردیف 210109 جدول شماره(5) این قانون معادل چهارمیلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد(4.844.000.000.000.000)ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد.

 

دستگاههای اجرائی ملی، مجاز به استفاده هزینه‌ای از منابع سه درصد(3%) مناطق نفت خیز، گازخیز و توسعه نیافته نمی باشند.

 

در بند ح تبصره یک ماده واحده مصوب آمده است؛ مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانکهای تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت دولتی تابعه وزارت نفت، بابت تأمین مالی طرحهای بالادستی نفت و گاز به مدت یک سال امهال می‌شود. هزینه‌های امهال بر‌عهده شرکت ذی‌نفع است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده