رفتار نامتعارف وزیر خارجه کویت/ انکار دوباره سهم ایران از میدان آرش
وزیر خارجه کویت موضع پیشین کشورش درباره میدان مشترک آرش را بار دیگر تکرار کرد و گفت میدان آرش میدانی سعودی-کویتی است در حالی که چند ساعت پیش از آن حرفی متفاوت زده بود. این بار سوم است که وزیر کویتی سخنان خود را تغییر میدهد. 
به گزارش راهبرد معاصر پیش از این احمد ناصر الاحمد الصباح روز سهشنبه نهم فروردین در جریان نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود، ژان ایو لودریان، اعلام کرد که میدان گازی الدره موضوعی سهجانبه میان این کشور، عربستان و ایران است.
پیش از این سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران سعید خطیبزاده و نیز وزیر نفت جواد اوجی به اظهارات طرف کویتی که میدان آرش را مشترک میان عربستان و کویت دانسته و نقش ایران را انکار کرده بود واکنش نشان دادند.
سعید خطیبزاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دوشنبه هشتم فروردین در واکنش به توافق اعلام شده بین عربستان سعودی و کویت درباره میدان مشترک آرش/الدره تأکید کرد که حق ایران برای بهرهبرداری از این میدان مشترک گازی محفوظ است.
وزیر نفت کشورمان نیز با اعلام اینکه تمایل ایران به همکاری بر سر توسعه میادین مشترک است گفت در عین حال "اقدامات یکجانبه" مانع فعالیت ایران در ایران میادین نخواهد شد.
وزیرخارجه کویتی ابتدا این اعتراض را پذیرفت اما در اقدامی عجیب ظرف چند ساعت بار دیگر حق ایران را در این میدان مشترک انکار کرد.
کویت و عربستان بهتازگی، سندی برای توسعه این میدان گازی امضا کردند که بر اساس بیانیه شرکت نفت کویت، پیشبینی میشود، روزانه ۱ میلیارد فوت مکعب گاز و ۸۴هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کند.