یک وکیل چگونه به پرونده های حقوقی رسیدگی می کند؟-راهبرد معاصر

یک وکیل چگونه به پرونده های حقوقی رسیدگی می کند؟

هر کدام از ما ممکن است در زندگی با مشکلات حقوقی کوچک و بزرگ روبه‌رو شویم. دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات برای ما سخت و گیج کننده هستند  نیاز به تخصص و تجربه بالا دارند. 
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 04
کد خبر: ۱۲۸۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ هر کدام از ما ممکن است در زندگی با مشکلات حقوقی کوچک و بزرگ روبه‌رو شویم. دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات برای ما سخت و گیج کننده هستند  نیاز به تخصص و تجربه بالا دارند.  علاوه بر آن این کار را بسیار وقت گیر هستند و  اکثر ما زمان آن را نداریم که به طور مستقیم با این مشکلات درگیر شویم.  در چنین شرایطی بهترین کار این است که یک وکیل استخدام کنیم تا هم از مشاوره حقوقی و راهنمایی بگیریم و هم از دخالت مستقیم او در پرونده استفاده کنیم. اگر به دنبال بهترین وکیل در تهران هستید.

وکیل پایه یک دادگستری

 

  همه ما می‌دانیم که وکلا با تخصص و تجربه ای که دارند می‌توانند در حل  مشکلات حقوقی ما به ما کمک کنند.  اما سوال این جاست که وکلا چگونه به پرونده‌های حقوقی رسیدگی می کنند؟  این موضوع دقیقا همان چیزی است که امروز قصد داریم به آن بپردازیم.  برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

گام اول: اقدامات آغازین و اولیه

 فرقی نمی‌کند که شما شاکی باشید یا متهم و اینکه برای چه نوع پرونده به وکیل مراجعه کرده باشید در هر صورت وکلا باید پیش از هر چیز پرونده شما را بررسی کنند و اقدامات اولیه را انجام دهند.  بتن بررسی شرایط و اطلاع از آن، وکلا نمی توانند کاری برای شما انجام دهند.  اقدامات آغازین وکیل  کمک می کند تا بتواند وکالت پرونده را به درستی به دست بگیرد.  این داماد شامل چند بخش هستند:

 مطالعه کردن مدارک و صحبت کردن با موکل

 معمولاً نخستین اقدامی که یک وکیل پایه یک دادگستری انجام می دهد این است که مدارک و مستندات را مطالعه کرده و سپس با موکل جلسه‌ای در ترتیب دهد تا  با او صحبت کند و شرح دقیقی از ماوقع را به دست آورد.  علاوه بر آن در بعضی موارد وکلا با دیگر مطلع این پرونده به شخص موکل نیز صحبت می کنند.  این کار به آنها کمک می کند تا مشکل را از  چند دیدگاه مختلف دیده و اطلاعات دقیق تری کسب کنند.

 تحلیل و بررسی پرونده

 مرحله بعدی کار یک وکیل این است که  مجموعه ای از تمام اطلاعاتی را که از مدارک و صحبت‌های موکل و دیگر اشخاص مطلع به دست آورده  جمع بندی کنند تا به یک تحلیل کلی از شرایط پرونده برسد.  پس از آن  نتایج این تحلیل را با موکل خود در میان گذاشته و در صورت تایید موکل  آن را به عنوان پایه کار خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

 توافق کردن با موکل

 در صورتی که وکیل پس از بررسی‌های لازم روی پرونده تمایل به قبول کردن آن را داشته باشد پیشنهاد همکاری خود را به موکل می‌دهد.  مرحله وکیل باید در مورد کلیت انجام کار میزان حق الوکاله و دیگر مسائل با موکل خود به توافق برسد.  پس از آن قرارداد مالی و وکالت نامه تنظیم شده و به امضای دو طرف میرسد  و پیش پرداخت حق الوکاله توسط موکل به وکیل پرداخت می شود.

 مراجعه کردن به دادسرا  و گرفتن یک کپی از پرونده

 پس از انجام توافق های لازم،  وکیل لایحه اعلام وکالت خود را به وکالت نامه پیوست کرده و به  دادسرا ارائه خواهد کرد.  پس از آن که نام او به عنوان وکیل پرونده ثبت شد،  اطلاعات پرونده در اختیار او قرار می گیرد و می تواند این اطلاعات را مطالعه کرده،  کپی گرفته و پرونده را بازگرداند.

 مشخص کردن استراتژی حقوقی

 پس از بررسی های لازم و  و مطالعات کافی وکیل باید استراتژی حقوقی مورد نظر خود را که برای دفاع از موکل پیش خواهد گرفت انتخاب کند.  کار بسیار مهم است و باید با دقت و  و پس از سنگ ایران نقاط ضعف و قوت پرونده  انتخاب شود. به اقتضای شرایط موکل و وضعیت پرونده، در بعضی موارد صرفا یک استراتژی و در بعضی موارد ترکیبی از چند استراتژی حقوقی توسط وکیل انتخاب و استفاده می شوند.

 گام دوم: دفاع کردن از حقوق موکل خود در دادسرا و دادگاه

 یکی از وظایف اصلی  وکیل این است که از حقوق موکل خود در دادسرا دفاع کند این دفاع به دو صورت شفاهی و کتبی صورت می‌گیرد.  دفاع کردن از حقوق موکل باید به صورت کاملاً  مستند و با استناد به مدارک  معتبر انجام شود.  برای دسترسی به سند و  مدرک نیاز به تحقیقات و تفحص های بسیار می باشد که این  کار باید با دقت و حوصله تمام توسط وکیل انجام شود.

 یک وکیل خوب باید سعی کند که شرایط را به نفع موکل خود تغییر داده  جرم برابر کرده و یا حداقل برای تخفیف بگیرد.  در بعضی موارد یک وکیل حتی باید شکایت به دعوای متقابل  طرح کند تا  موکل خود را از اتهام مبرا سازد.  در شرایطی که همه چیز  بر ضد موکل او باشد؛  یک وکیل باید با آخرین راه‌حل را امتحان کرده و تلاش کند تا از شاکی برای موکل رضایت بگیرد.  در صورت صدور حکم بر ضد موکل یک وکیل باید به حکم صادره اعتراض کرد و تقاضای تجدید نظر نمایند  تا شاید بتواند حکم صادره را تغییر دهد.

گام سوم: نظارت کردن بر اجرا شدن حکم

فرقی نمی کند که شاکی باشید یا متهم، در هر حال پس از قطعی شدن حکم نوبت اجرای آن می رسد و بر خلاف نظر اکثریت مردم که وظایف وکیل تا پیش از قطعی شدن حکم است؛ نظارت بر درست اجرا شدن حکم نیز بخشی از وظایف یک وکیل است. در این مرحله، وکیل متهم می تواند با دستاویزهایی نظیر آزادی مشروط، تخفیف، عفو و... نقش موثری در روند اجرای حکم او داشته باشد. بنابراین حضور یک وکیل حتی پس از اجرای حکم نیز مفید و موثر می باشد.

اگر به دنبال بهترین وکیل خانواده، بهترین وکیل مهریه یا بهترین وکیل طلاق توافقی هستید و یا می خواهید از خدماتی نظیر مشاوره حقوقی رایگان و وکیل آنلاین استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به مجموعه حقوقی تهران وکیل است. بهترین و با تجربه ترین وکلای تهران در تهران وکیل مشغول به کار هستند و با تخصص و تجربه خود گام به گام تا موفقیت پرونده شما همراهی تان خواهند کرد. تهران وکیل، بهترین انتخاب برای حل مشکلات حقوقی شماست.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده