کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان شد این مهاجم ایرانی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ امارات شد سردار آزمون برنده توپ طلای امارات شد + فیلم آخرین وضعیت آتش‌سوزی گسترده در انبار ساختمان شماره ۲ ساوه پیوستن مهاجم ۱۸ ساله به استقلال/پدیده جوان فوتبال اهواز کیست؟ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان پرسپولیس شد پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند طرح جدید فرانسه و انگلیس برای مقابله با هجوم مهاجران شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم

رفتار غیرحرفه‌ای و عجیب باشگاه استقلال

تبلیغات محیطی دیدار استقلال و پیکان به قدری غیرحرفه‌ای و آشفته بود که هر بیننده تلویزیونی را آزار می‌داد اما ظاهرا برای باشگاه استقلال درآمدزایی و «پول» از احترام به مردم مهمتر است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 07
کد خبر: ۱۲۸۴۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ بدون شک تبلیغات محیطی یکی از اصلی ترین راه‌های درآمدزایی باشگاه هاست و باید به آنها حق داد در شرایطی که حق پخش تلویزیونی را دریافت نمی‌کنند از راه تبلیغات بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند. با این حال باید در این درآمدزایی هم اصول حرفه‌ای و مهمتر از آن احترام به بیننده تلویزیونی و تماشاگران حاضر در ورزشگاه رعایت شود.

 

باشگاه استقلال که از ابتدای فصل به درستی تلاش کرد تبلیغات محیطی دیدارهای خانگی اش را در اختیار بگیرد و موفق به این کار هم شد، در دیدارهای گذشته هم روش‌های غیرحرفه ای را برای تبلیغات در ورزشگاه آزادی اجرا می‌کرد اما آنچه در دیدار برابر پیکان رقم خورد هر مرز غیرحرفه ای بودن را در نوردید و تا آستانه صورت مربیان و بازیکنان نیمکت نشین هم آمده بود.


استفاده چند لایه و چند طبقه از فضای روبروی جایگاه، استفاده از تورهای کناری دروازه، استفاده از پشت تور دروازه، استفاده از کل خط عرضی پشت دروازه، استفاده از فضای مقابل داور چهارم روی زمین، استفاده از فضای نزدیک به نیمکت دو تیم روی زمین با فونت‌ها و اندازه‌های نامتعارف را به تابلوی پرتعداد پشت دروازه‌های و هر نقطه خالی از ورزشگاه اضافه کنید تا ببینید باشگاه استقلال برای درآمدزایی هر کاری کرده است.

 

در چنین شرایطی وقتی دوربین تلویزیونی زمین را از نمای باز نشان می‌دهد فقط تابلوهای تبلیغاتی دیده می‌شوند و تصویر کوچکی هم از بازیکنان و صحنه بازی دیده می‌شود؛ یعنی تماشای تبلیغات با کمی چاشنی فوتبال!

 

البته که این روش تبلیغ چند سالی است بر روی پیراهن بازیکنان استقلال وجود دارد و از تمام فضاهای روی پیراهن استفاده شده است اما اینکه حق بینندگان یک مسابقه فوتبال را به خاطر پول نادیده بگیرید و فقط به فکر درآمدزایی باشید، حرفه‌ای نیست.

 

سازمان لیگ برتر فوتبال و فدراسیون هم اصولاً به این مسائل ورود نمی‌کنند و سرگرم امورات خودشان هستند!

 

این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا تبلیغات محیطی با رعایت احترام به بینندگان تلویزیونی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان نمونه‌هایی مثل کاری که استقلال کرد در هیچ لیگ حرفه‌ای و صاحب اعتباری دیده نمی‌شود./مهر

ارسال نظر