فقط یک ماه برای رسیدن به هدف هایتان، زمان نیاز دارید! امتحان کنید-راهبرد معاصر

فقط یک ماه برای رسیدن به هدف هایتان، زمان نیاز دارید! امتحان کنید

زمانی که با یک مشکل مالی در کسب و کار و تجارت خود روبرو می‌شویم، احساس می‌کنیم که یک دوره نابسامانی جدید در زندگی آغاز شده و بیرون آمدن از این نابسامانی سخت و گاهی غیرممکن است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 09
کد خبر: ۱۲۸۶۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، زمانی که با یک مشکل مالی در کسب و کار و تجارت خود روبرو می‌شویم، احساس می‌کنیم که یک دوره نابسامانی جدید در زندگی آغاز شده و بیرون آمدن از این نابسامانی سخت و گاهی غیرممکن است. حتی ممکن است شما هم این حس را تجربه کرده باشید که شرایط نامساعد اجتماعی، مالی و یا حرفه‌ای کنترل زندگی را از دستتان خارج کرده و نمی‌توانید مانند گذشته بر همه چیز مسلط باشید.

فقط یک ماه برای رسیدن به هدف هایتان، زمان نیاز دارید! امتحان کنید

حقیقت این است که این حس به شکل‌های مختلف برای همه ما ایجاد می‌سود؛ اما نمی‌توانیم و نباید دست روی دست بگذاریم و فقط نظاره‌گر اتفاقات پیش رو باشیم. بهترین کار در این شرایط شروعی تازه برای برطرف کردن تمامی این موانع و مشکلات است.

 

شاید شروع تازه دلهره‌آور و ترسناک باشد؛ اما نباید فراموش کرد که برای دستیابی به اهداف جدید مالی و یا خارج شدن از وضعیت اشتباه امروز، راهی جز حرکت به سمت جلو در مسیر هدف نداریم. در عین حال اگر تصمیم به این کار بگیریم، باید یک برنامه‌ریزی دقیق و مشخص برای رسیدن به اهداف داشته باشیم.

 

گاهی اوقات ما هدف‌های زیبا و جذابی داریم، اما برای رسیدن به آن‌ها مسیر مشخصی را در نظر نگرفتیم و یا اینکه یک برنامه دقیق برای دسترسی به آن نداریم. علاوه بر آن عادت‌های اشتباه نیز مانع بزرگی هستند که در مسیر رسیدن به اهداف مالی و کاری سنگ‌اندازی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در زمان درست به اهداف تعیین شده برسیم. به نظر شما راه‌حل درست برای فرار از این مشکل چیست؟

 

در ادامه این صفحه قصد دارم شما را به یک چالش 30 روزه برای رسیدن به هدف دعوت کنم. چالشی که در آن یاد می‌گیرید عادت‌های جدید را تجربه کنید و روال کاری و برنامه زندگی خود را با تغییر همراه کنید. با اجرای این برنامه بعد از یک ماه می‌بینید که رسیدن به اهداف مالی و شروع یک کسب و کار جدید یا پیشرفت در زمینه مالی و کاری آن‌قدرها هم که تصور می‌کردید سخت نیست و فقط کافی بود که با برنامه درست پیش بروید.

 

1) هزینه‌های خودتان را در طول روز ثبت کنید

اولین کام برای بهبود شرایط مالی این است که یاد بگیریم حساب دقیقی از هزینه‌های خود در طول روز داشته باشیم. همه ما در روز کالا و یا خوراکی‌های مختلفی را از فروشگاه‌ها خرید می‌کنیم. شاید برخی از آن‌ها واقعا جزئی باشند و به همین دلیل هزینه‌ای که پرداخت کردیم فراموش می‌کنیم و یا اینکه آن را ناچیز می‌دانیم. اما بهتر است بدانید که جمع همین پول‌های به ظاهر ناچیز و خرد می‌توانند هزینه بزرگی روی دست شما بگذارند.

 

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود این بار که برای خرید آب‌نبات به فروشگاه رفتید، هزینه آن را در جایی ثبت کنید. در عین حال قبل از خرید به این موضوع فکر کنید که چقدر نیاز به این خرید دارید؟ خریدها و هزینه‌های کوچک در طول یک ماه می‌توانند منبع خوبی برای پس‌انداز باشند و یا اینکه در مسیر سرمایه گذاری‌های جدید موثر باشند. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است عادت‌های کوچک مخرب را ترک و پس‌انداز کردن را از همین امروز برای یک ماه امتحان کنید.

 

2) چقدر این خرید ضروری است؟

این سوال هم در ادامه چالش 30 روزه نیاز است تا مدیریت بهتری روی هزینه‌ها و درآمد خود داشته باشید. بیایید در این چالش از خریدهای غیرضروری خودداری کنید و با پس‌انداز کردن پول آن، خودتان را به اهداف مالی و بهبود در شرایط مالی کمک کنید.

 

یکی دیگر از روش‌ها برای جلوگیری از هزینه‌های بی‌مورد و غیرضروری این است که از تماس‌های تلفنی غیرضروری خودداری کنید. شاید تا امروز با این عادت خود گرفتید که مدت زمانی طولانی را به صحبت کردن و تماس تلفنی با دوستان سپری کنید. این کار علاوه بر اینکه زمان زیادی از شما می‌گیرد، هزینه بیشتری در طول ماه روی دستتان می‌گذارد. البته می‌توانید از گزینه‌های به صرفه مانند خرید شارژ از اپراتورهای اقتصادی استفاده کنید. به‌طور مثال خرید شارژ شورانگیز رایتل یک روش‌ برای کاهش هزینه‌ است. اما به هر حال این عادت می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد؛ هرچند هزینه کمی داشته باشد.

 

علاوه بر آن، شاید در نگاه اول هزینه خریدهای کوچک زیاد به چشم نیاید، اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که همین هزینه‌های ناچیز در پایان ماه، قسمت بزرگی از درآمد و بودجه شما را به خود اختصاص داده بودند. بنابراین از همین امروز جلوی آن‌ها را بگیرید!

فقط یک ماه برای رسیدن به هدف هایتان، زمان نیاز دارید! امتحان کنید

3) یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

گام بعدی که باید در چالش 30 روزه رسیدن به اهداف مالی بردارید این است که خلاقیت‌های خودتان را امتحان کنید. به‌طور مثال یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. این روش، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شکوفایی خلاقیت‌ها و کسب درآمد از طریق اینترنت محسوب می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که علاقه‌های خودتان را بشناسید وبلاگی در همان زمینه راه بیاندازید.

 

به‌طور مثال اگر شما یک خانم خانه‌دار هستید و علاقه زیادی به آشپزی دارید، از همین استعداد خود بهره ببرید و آموزش‌های مختلف آشپزی را در وبلاگ برگزاری کنید تا از طریق فروش اطلاعات آشپزی و یا دریافت تبلیغات بازدید، کسب درآمد کنید.

 

نکته مهم در راه‌اندازی وبلاگ این است که قبل از هر چیز موضوعی انتخاب گنید که کاملا به آن علاقه و تجربه داشته باشید. همچنین در گام بعدی نیاز به یک لپ‌تاپ و یا کامپیوتر شخصی دارید که در طول روز از آن استفاده کنید و کارهای وبلاگ را سروسامان دهید.

 

موضوع این است که در ابتدا نیازی به سیستم‌های پیشرفته و گران‌قیمت ندارید؛ اما در صورتی که بخواهید کسب و کارتان از طریق وبلاگ نویسی پیشرفت کند، باید به دنبال خرید یک لپ‌تاپ و یا کامپیوتر مناسب باشید. شاید هزینه خرید این ابزار کاربردی گران به نظر برسد. بنابراین بهتر است از روش خرید اقساطی کامپیوترگیمینگ کمک بگیرید تا دغدغه کمتری در این مسیر داشته باشید.

 

  • چالش تناسب اندام را امتحان کنید!

زمان آن رسیده که در طول این ماه خودتان را به یک چالش تناسب اندام نیز دعوت کنید و در برابر اندام خود مسئول باشید. اگرچه هدف شما در چالش 30 روزه این است که در مسیر اهداف مالی گام بردارید و آن را بهبود بدهید، اما فراموش نکنید که تناسب اندام و سلامتی نیز گامی موثر برای رسیدن سریع‌تر به اهداف مالی و تجاری است. بنابراین از همین امروز یک ورزش را انتخاب کنید و حداقل 30 دقیقه در طول روز آن را انجام دهید.

 

بعد از یک ماه خواهید دید که تناسب اندام و سلامتی بهتری دارید و همین عادت مثبت در طول ماه می‌تواند خلاقیت‌های شما را شکوفا کند و در مسیر رسیدن به سایر اهداف به شما کمک کند.

 

ساختن عادت‌های جدید و گام برداشتن در مسیر اهداف مالی در ابتدا سخت به نظر می‌رسند؛ اما با کمی صبر و داشتن انگیزه خواهید دید که روش سختی نیست و در پایان ماه علاوه بر داشتن زمان بیشتر، پول کمتری از حساب خود خارج می‌کنید. علاوه بر آن در این چالش 30 روزه می‌توانید تناسب اندام بیشتر، خلاقیت‌های نو تجربیات جدیدی را به دست بیاورید که در ادامه مسیر اهداف مالی به بهبود زندگی شما کمک می‌کند.

 

به نظر شما چه روش‌های دیگری وجود دارند تا بتوانیم اهداف مال خود را در طول یک ماه سروسامان دهیم  و به آن‌ها برسیم؟

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار