آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۱-راهبرد معاصر

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۱

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز طعم افزایش حقوق را نچشیده اند و افزایش قیمت و تورم روز به روز سفره آنان را کوچکتر کرده است. رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان در ۱۴۰۱ اعلام کرده است هیچ مانعی بر سر راه افزایش حقوق و همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد. حال باید دید نتیجه نهایی جلسات افزایش حقوق بازنشستگان چه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 09
کد خبر: ۱۲۸۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی  هنوز طعم افزایش حقوق را نچشیده اند و افزایش قیمت و تورم روز به روز سفره آنان را کوچکتر کرده است. رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان در ۱۴۰۱ اعلام کرده است هیچ مانعی بر سر راه افزایش حقوق و همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد. حال باید دید نتیجه نهایی جلسات افزایش حقوق بازنشستگان چه خواهد شد.

 

آخرین خبر از  افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی1401

 

علی اصغر بیات  گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری با توجه به مصوبات شورای عالی کار، ماده ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار انجام خواهد شد و هیچ مانع و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیات با اشاره به جلسات برگزار شده فیمابین مسئولان کانون عالی با مدیر عامل و مسئولان سازمان اجتماعی در روزهای اخیر افزود: هر ساله پس از مصوبات شورای عالی کار و تعیین و ابلاغ سطوح مزدی، جلسات مربوط به تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز برگزار می‌شود که تصمیمات آن باید به تصویب نهایی هیأت وزیران برسد. امسال هم این جلسات در حال برگزاری است و ان‌شاءالله حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات جدی مجلس و دولت در خصوص تقویت سبد معیشتی و هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: توجه به مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران باید در اولویت تصمیم گیری های دولتمردان باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نکته مهم این است که سازوکار تعیین میزان افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌ها که تابع تصمیمات و مصوبات مجلس و دولت هستند، متفاوت است و نمی‌توانند برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق را مشخص کنند و همانطور که گفته شد تنها مصوبات شورای عالی کار و مواد قانونی موجود ملاک عمل هستند.

بیات با تشکر از همراهی و تعامل مسئولان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: همه ما موظف به حفظ و صیانت از ذخایر و سرمایه‌های بین نسلی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم که به امانت به ما سپرده شده و باید نسبت به مسائل، مشکلات و چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی حساس باشیم.

وی تاکید کرد: نظارت جدی بر پرداخت کامل و به موقع دیون انباشته شده دولت به تأمین اجتماعی که همانند سال گذشته در بند "و" تبصره ۲ بودجه امسال نیز آمده است از جمله موضوعاتی است که کانون عالی در کنار سایر تشکلات بازنشستگی به طور جدی آن‌را پیگیری خواهد کرد تا سازمان تأمین اجتماعی بتواند از توانمندی لازم جهت ایفای تعهدات خود برخوردار شود.

 

لزوم تعیین تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان1401

 

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) گفت: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تابع حداقل حقوقی است که شورایعالی کار تعیین می‌کند. قانون همه چیز را مشخص کرده و اعلام رقم مستمریِ بازنشستگان کاری ندارد که آن را به تاخیر می‌اندازند.

کریمی با بیان اینکه بازنشستگان دائم در مورد میزان حقوق خود در سال جدید سوال می‌پرسند، گفت: افزایش قیمت‌ها آغاز شده و تورم را در سفره کارگران و بازنشستگان احساس می‌کنیم، اما حقوق بازنشستگان هنوز تعیین نشده است.

این فعال کارگری گفت: وزیر کار همانطور که تعیین سریع حداقل حقوق کارگران را یک دستاورد می‌دانست، اکنون نیز همین اقدام را برای مستمری‌بگیران انجام دهد.

کریمی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید تابعِ تصمیمات شورایعالی کار باشد، گفت: حقوق حداقل‌بگیران باید ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح باید ۳۸درصد به علاوه‌ی ۵۱۶هزار تومانِ افزوده شود. بازنشستگان مزایای حقوق شاغلین را ندارند و ما انتظار داریم این موضوع را در افزایش مزایای غیرنقدی برای ما جبران کنند.

وی تصریح کرد: حقوقی که امروز بازنشستگان می‌گیرند زحمت سی سال کار و اندوخته‌ی آن‌هاست، صندوق تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است؛ بنابراین ما انتظار داریم آنچه سهم خود بازنشستگان است را به آن‌ها پرداخت کنند و هر روز به طرق مختلف سفره‌ی کارگران و بازنشستگان را کوچکتر نکنند.

این فعال کارگری گفت: متاسفانه برخی افرادی که برای حقوق بازنشستگان تصمیم می‌گیرند، نمی‌دانند ۳ – ۴ میلیون تومان حقوق گرفتن یعنی چه!

کریمی با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: با اجرایی شدنِ این تصمیم، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و کارگران و بازنشستگان هنوز شیرینیِ افزایش حقوق را نچشیده‌اند باید تلخیِ افزایش قیمت‌ها را احساس کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر در پایان بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر مستمریِ‌ها مطابق با قانون افزایش یابد و بعد پرداخت ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازیِ سال گذشته آغاز شود. این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید به این تحلیل که حقوق‌ها افزایش پیدا کرده از قیدِ ۲۵درصدِ باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد. دولت ۹۰هزار میلیارد تومان برای سازمان بودجه تعیین کرده که از همین بودجه باید باقیمانده‌ی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
قلاح
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
0
دو ناعدالتی
1- افزایش حقوق باز نشسته ها در سال قبل باعث شده که بازنشسته های امسال (اواخر سال 1400) حقوق شان کمتر بشود؟برای حبران آن ، چه اقدامی می کنند؟
2- بازنشسته هایی که کمتر حق بیمه پرداخت کردند ، درصد افزایش حقوق شان بیشتر شده.چرا؟
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار