طرح ۲ فوریتی شفافیت آرای قوای سه گانه در دستور کار این هفته مجلس-راهبرد معاصر

طرح ۲ فوریتی شفافیت آرای قوای سه گانه در دستور کار این هفته مجلس

نماینده نیشابور در مجلس از در دستورکار قرار گرفتن بررسی تقاضا دو فوریت درباره طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در جلسات این هفته مجلس خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 16
کد خبر: ۱۲۹۷۰۳

به گزارش راهبرد معاصر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 2 فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح 2 فوریتی شفافیت قوای سه گانه روز (چهارشنبه 24 فروردین ماه) تقدیم هیئت رئیسه شد لذا بررسی تقاضا دو فوریت درباره طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در دستورکار جلسات این هفته مجلس قرار دارد.

وی افزود: درصورتی که 2 فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه به تصویب نمایندگان برسد احتمالا رسیدگی به آن همین هفته در دستورکار مجلس قرار گیرد.

ارکانی تصریح کرد: در طرح‌ها و لوایحى که فوریت آنها تصویب شده باشد، ابتداء نسبت به اصل آن مذاکره مى‏شود و پس از آن براى ورود به شور در ماده واحده یا مواد، رأى گرفته مى شود و سپس راجع جزئیات آن بررسی و رأی‌گیری به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: هدف از تهیه طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها  این است که باید تصمیمات تمام نهادها شفاف شود.

نماینده نیشابور در مجلس بیان کرد: مردم به طور شفاف از تصمیمات مجلس شورای اسلامی مطلع هستند و به این دلیل ما در این طرح به دنبال شفافیت در هر سه قوه هستیم. 

در آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بررسی طرح‌های 2 فوریتی آمده که حداکثر چهار ساعت پس از تصویب فوریت، طرح چاپ و توزیع و به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود و حداکثر بیست ساعت پس از تصویب فوریت، پیشنهاد نمایندگان به کمیسیون مربوط تسلیم می‌شود و  گزارش کمیسیون حداکثر سه روز کاری پس از تصویب فوریت، به هیأت رئیسه ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار