تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد

اردکانیان:به علت الگوی بد مصرف تحریم شدیم

وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه افزایش تعرفه‌ها شروعی برای کم شدن فاصله بین خوش مصرف‌ها و بدمصرفان جامعه باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 08
کد خبر: ۱۲۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، اردکانیان با بیان اینکه علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، گفت: 40 سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند.

 

رضا اردکانیان، با اشاره به افزایش تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: تعرفه‌ها 7 درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است. به این ترتیب که به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش 7 درصدی، به کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند یک پاداش(اشانتیون) داده می‌شود، یعنی به ازای هر متر مکعب آب و هر کیلو وات ساعت برقی که کمتر از الگوی مصرف استفاده کنند مبلغی پرداخت می‌شود و کسانی هم که بالای الگو قرار دارند علاوه بر 7 درصدی که شامل همه می‌شود 16 درصد بیشتر پرداخت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این افزایش نرخ آب بها و قبض برق برای پرمصرف‌ها به این خاطر است که اگر به آنها فشار وارد شد مصرف را کم کنند. البته تعداد این مشترکین کم است اما اگر 10 درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند عملا 20 تا 30 درصد قیمت قبض‌شان کاهش پیدا می‌کند.

 

وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه افزایش تعرفه‌ها شروعی برای کم شدن فاصله بین خوش مصرف‌ها و بدمصرفان جامعه باشد، گفت: ما می‌خواهیم در استان‌های گرمسیر هم شرایطی مثل اسکاندیناوی یا قطب شمال داشته باشیم یعنی چند تا کولر گازی روشن باشد، در حالی که دمای آسایش 24 درجه است بعضا داخل ساختمان‌ها درجه حرارت روی 16 یا 17 است. این الگو یعنی وضع مصرف در کشور خراب است.

 

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.

 

اردکانیان تاکید کرد: 40 سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: چهل سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم ولی نکردیم.

آقای اردکانیان،
نخستین قدم برای نیل به این هدف متعالی همکاری 82 میلیون هموطن می‌باشد که متأسفانه در این چهل سال نه تنها قدمی برنداشتیم بلکه کاملاً برعکس همه را به جان هم انداختیم و تشنه به خون یکدیگر گردانیدیم.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار