کالاس: پنجره برای یک راه‌حل دیپلماتیک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، در حال کوچک شدن است/ تهران باید بدون تأخیر اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای را بدهند عراقچی در گفت‌و‌گو با دیپلمات‌های اروپایی: ایران تعهدات خود را انجام داده، اکنون نوبت اروپاست آمریکا در اقدامی خصمانه ۴ گروه مقاومت عراقی را به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی تعیین کرد  ادعای اروپا: فرصت برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران به‌سرعت در حال پایان است جزئیات پیش‌نویس قطعنامه ایران، روسیه و چین درباره ممنوعیت حمله به تاسیسات هسته‌ای شیخ نعیم قاسم: مجروحان پیجری پیشگامان بصیرت هستند/ سقوط اسرائیل حتمی است دیدار علی لاریجانی با وزیر دفاع سعودی؛ خالد بن سلمان/گفت‌و‌گو پیرامون تحولات منطقه‌ای و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات رایزنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران رئیس سازمان انرژی اتمی: سفر به وین با دستاورد‌های مهم به پایان رسید نتانیاهو: با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهم کرد رویترز: اولین بسته‌های کمک تسلیحاتی آمریکا تحت ریاست ترامپ به اوکراین ارسال می‌شود دبیرکل سازمان ملل: هنوز فرصت برای جلوگیری از فعال‌سازی مکانیزم ماشه وجود دارد جزئیات دیدار لاریجانی با ولیعهد عربستان سعودی سفیر ایران: به موضع ایروان و باکو درباره عدم تغییر مرز‌ها و حضور نیرو‌های خارجی اعتماد داریم آمریکا تحریم‌های جدید مرتبط با ایران اعمال کرد

کمیسیون اروپا تعرفه‌های اضافی بر خودرو‌های چینی را تصویب کرد

کمیسیون اروپایی با وجود مخالفت چین مقررات لازم برای اعمال تعرفه‌های اضافی اتحادیه اروپا بر واردات خودرو‌های برقی از چین را تصویب کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 29
کد خبر: ۲۶۱۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، تعرفه‌های اضافی اتحادیه اروپا بر واردات خودرو‌های برقی از چین سرانجام علیرغم مقاومت آلمان اجرایی شد. بر اساس یک سند منتشر شده، کمیسیون اتحادیه اروپا امروز سه شنبه مقررات لازم برای این منظور را تصویب کرد. این مقررات از روز پنجشنبه پس از انتشار آن در مجله رسمی اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه اعمال خواهد شد.

اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قبلاً به این تعرفه‌های تنبیهی در ابتدای ماه جاری رای مثبت داده بودند. آلمان به دلیل نگرانی از یک درگیری تجاری بزرگ جدید با چین و تلافی احتمالی پکن علیه تولید کنندگان آلمانی به آن رای منفی داد.

از دیدگاه کمیسیون اروپا، این تعرفه‌های اضافی برای تضمین آینده بلندمدت صنعت خودرو در اتحادیه اروپا ضروری است. در یک تحقیق از طرف کمیسیون اروپا این نتیجه به دست آمده است که تولیدکنندگان چینی از یارانه‌های ناعادلانه‌ای سود می‌برند که به آنها مزیت قابل توجهی در بازار اروپا می‌دهد. بر این اساس، خودرو‌های برقی چینی معمولاً حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از مدل‌های تولید شده در اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند. کمیسیون اتحادیه اروپا قبلاً در ماه جولای تعرفه‌های جبرانی موقت را معرفی کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چین به این اعمال نهایی تعرفه‌ها از طرف اتحادیه اروپا چه واکنشی نشان خواهد داد. دولت چین اتحادیه اروپا را به حمایت‌گرایی متهم می‌کند و در گذشته تهدید کرده است که تعرفه‌های بالاتری بر واردات موتور‌های احتراقی بزرگ از اتحادیه اروپا به جمهوری خلق چین اعمال خواهد کرد. خودروسازان آلمانی به ویژه از این موضوع متاثر خواهند شد.

به عنوان یک اقدام تلافی جویانه احتمالی، چین مالیات‌های اضافی بر واردات گوشت خوک و محصولات لبنی از اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داده است.

مذاکرات در مورد راه حل دوستانه احتمالی برای مناقشه تجاری بین طرفین تا پایان ناموفق باقی ماند. یکی از گزینه‌هایی که در این مذاکرات مد نظر قرار گرفت این بود که فروشندگان خودرو‌های الکترونیکی می‌توانند تعهدات قیمتی داشته باشند و بنابراین از تعرفه‌ها اجتناب کنند.

این مناقشات تجاری یک موضوع مهم و سرنوشت ساز برای صنعت آلمان است، زیرا چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و شرکت‌های آلمانی درباره از دست دادن یکی از مهم‌ترین بازار‌های فروش خود در سایه این مناقشات می‌ترسند. شرکت‌های آلمانی مانند فولکس واگن، مرسدس و بی ام و نه تنها خودرو‌هایی را در آنجا به طور خاص برای بازار چین، بلکه برای صادرات نیز تولید می‌کنند.

انجمن صنعت خودرو آلمان هشدار داد که این تعرفه‌ها نه تنها خطر درگیری تجاری دوجانبه را افزایش می‌دهد، بلکه وسایل نقلیه را برای مصرف کنندگان گران‌تر می‌کند./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار