کمیسیون اروپا تعرفه‌های اضافی بر خودرو‌های چینی را تصویب کرد-راهبرد معاصر
یمن: ناوهواپیمابر را هدف قرار دادیم/سرنگونی جنگنده آمریکایی الجولانی: گروه‌های نظامی در نهاد واحدی ادغام خواهند شد دیدار سفیر چین در ایران با علی لاریجانی بازگشایی سفارت قطر در دمشق پس از ۱۳ سال توضیحات عراقچی در خصوص بازدید از برخی اماکن تاریخی-مذهبی در قاهره آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری بر سر الجولانی را لغو کرد فایننشال تایمز: ترامپ به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد جزئیات دیدار الجولانی با هیئت آمریکایی در دمشق هشدار وزیر خارجه عراق: داعش در حال سازماندهی مجدد خود است وزارت خارجه آمریکا زندان قزل حصار و ۴ نهاد مرتبط با تجارت نفت ایران را تحریم کرد گروه‌های مسلح تحریرالشام وارد مرز‌های رقه شدند حمله به کنسولگری اسرائیل در نیویورک تحریم‌های جدید آمریکا علیه ناوگان دریایی پنهان ایران پزشکیان در دیدار اردوغان: کمترین خدشه به تمامیت سرزمینی سوریه، به هیچ وجه قابل قبول نیست دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر پاکستان/ دعوت شهباز شریف از رئیس‌جمهور برای سفر به پاکستان

کمیسیون اروپا تعرفه‌های اضافی بر خودرو‌های چینی را تصویب کرد

کمیسیون اروپایی با وجود مخالفت چین مقررات لازم برای اعمال تعرفه‌های اضافی اتحادیه اروپا بر واردات خودرو‌های برقی از چین را تصویب کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 29
کد خبر: ۲۶۱۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، تعرفه‌های اضافی اتحادیه اروپا بر واردات خودرو‌های برقی از چین سرانجام علیرغم مقاومت آلمان اجرایی شد. بر اساس یک سند منتشر شده، کمیسیون اتحادیه اروپا امروز سه شنبه مقررات لازم برای این منظور را تصویب کرد. این مقررات از روز پنجشنبه پس از انتشار آن در مجله رسمی اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه اعمال خواهد شد.

اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قبلاً به این تعرفه‌های تنبیهی در ابتدای ماه جاری رای مثبت داده بودند. آلمان به دلیل نگرانی از یک درگیری تجاری بزرگ جدید با چین و تلافی احتمالی پکن علیه تولید کنندگان آلمانی به آن رای منفی داد.

از دیدگاه کمیسیون اروپا، این تعرفه‌های اضافی برای تضمین آینده بلندمدت صنعت خودرو در اتحادیه اروپا ضروری است. در یک تحقیق از طرف کمیسیون اروپا این نتیجه به دست آمده است که تولیدکنندگان چینی از یارانه‌های ناعادلانه‌ای سود می‌برند که به آنها مزیت قابل توجهی در بازار اروپا می‌دهد. بر این اساس، خودرو‌های برقی چینی معمولاً حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از مدل‌های تولید شده در اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند. کمیسیون اتحادیه اروپا قبلاً در ماه جولای تعرفه‌های جبرانی موقت را معرفی کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چین به این اعمال نهایی تعرفه‌ها از طرف اتحادیه اروپا چه واکنشی نشان خواهد داد. دولت چین اتحادیه اروپا را به حمایت‌گرایی متهم می‌کند و در گذشته تهدید کرده است که تعرفه‌های بالاتری بر واردات موتور‌های احتراقی بزرگ از اتحادیه اروپا به جمهوری خلق چین اعمال خواهد کرد. خودروسازان آلمانی به ویژه از این موضوع متاثر خواهند شد.

به عنوان یک اقدام تلافی جویانه احتمالی، چین مالیات‌های اضافی بر واردات گوشت خوک و محصولات لبنی از اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داده است.

مذاکرات در مورد راه حل دوستانه احتمالی برای مناقشه تجاری بین طرفین تا پایان ناموفق باقی ماند. یکی از گزینه‌هایی که در این مذاکرات مد نظر قرار گرفت این بود که فروشندگان خودرو‌های الکترونیکی می‌توانند تعهدات قیمتی داشته باشند و بنابراین از تعرفه‌ها اجتناب کنند.

این مناقشات تجاری یک موضوع مهم و سرنوشت ساز برای صنعت آلمان است، زیرا چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و شرکت‌های آلمانی درباره از دست دادن یکی از مهم‌ترین بازار‌های فروش خود در سایه این مناقشات می‌ترسند. شرکت‌های آلمانی مانند فولکس واگن، مرسدس و بی ام و نه تنها خودرو‌هایی را در آنجا به طور خاص برای بازار چین، بلکه برای صادرات نیز تولید می‌کنند.

انجمن صنعت خودرو آلمان هشدار داد که این تعرفه‌ها نه تنها خطر درگیری تجاری دوجانبه را افزایش می‌دهد، بلکه وسایل نقلیه را برای مصرف کنندگان گران‌تر می‌کند./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر