به گزارش راهبرد معاصر امیرمحمود غفاری در جلسه بررسی نحوه تامین مالی طرحهای تملک داراییهای سرمایهای وزارت راه و شهرسازی از محل تسهیلات بند (ز) تبصره 4 قانون بودجه سال جاری، با بیان اینکه اعتبارات بند (ز) تبصره 4 قانون بودجه کشور نقش بسزایی در تسریع و اتمام پروژههای وزارت متبوع دارد، اظهار کرد: با حذب منابع مذکور بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز طرحها و پروژههای مهم نیمه تمام حوزه حمل و نقل تامین خواهد شد.
وی مانع عمده استفاده بهینه از ظرفیت این ماده قانونی را، تطویل فرآیند اجرایی آن اعلام کرد و افزود: با وجود با تغییرات ایجادشده در متن قانون بودجه 1401 و هماهنگیهای صورت گرفته در سطوح مختلف جهت تسهیل فرآیند اجرایی، اما ضرورت دارد دستگاههای مجری طرحهای زیرمجموعه وزارتخانه با توجه به معیارهای مهم تسهیل تردد، کاهش سوانح رانندگی، بهینهسازی مصرف سوخت و انرژی و ... با فوریت نسبت به احصاء و معرفی مستدل پروژههای اولویتدار خود به معاونت برنامهریزی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مجموعه وزارتخانه با عزم راسخ و جدیت برای استفاده بهینه از این ظرفیت قانونی جهت بهرهمندی حداکثری آحاد مردم از تکمیل و بهرهبرداری پروژههای زیرساختهای حمل و نقلی تلاش کنند.