به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ برای تمام پایه ها از امروز آغاز شده است، البته ثبت نام پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر آغاز خواهد شد. متضایان ثبت نام کتاب می توانند به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ به آدرس www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com مراجعه کنند.
فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از امروز آغاز شد.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، از آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی برای تمام پایهها و رشتههای تحصیلی خبر داد و اعلام کرد ثبت نام پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر آغاز میشود.
برای گروه میان پایه (پایههای تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خرداد فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایههای ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر تا ۱۱ شهریور این امکان فراهمشده است.
مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی والدین و دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و بهصورت پایه رشتهای (گروهی) نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام میکنند.
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فروردین ماه بهصورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت و ثبت نام پایههای ورودی اول، هفتم و دهم از ۵ تیرماه خواهد بود.
بر اساس تقویم زمانی فوق، والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، از روز ۲۸ فروردین لغایت ۲۱خردادماه اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی کنند.
ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانشآموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از ۵ تیر الی ۱۱ شهریور ماه انجام خواهد شد.
در برخی موارد ممکن است دانشآموز به دلایلی همانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود میتواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر الی ۳۱ شهریور ماه اقدام کنند.
در ثبت نام امسال از شیوههای منعطف برای ثبت سفارش کتابهای درسی استفاده می شود. در این راستا مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.
در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و بهصورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.
ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فرودین ماه، آغاز میشود. قیمت بستههای آموزشی پس از ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی قابل مشاهده میباشد به منظور اطلاعرسانی، فهرست قیمت کتابهای هر یک از پایهها و دورههای تحصیلی را به تفکیک اعلام کرد.سازمان پژوهش بهعنوان متولی نظارت برنشر و توزیع مواد آموزشی تمام تلاش خود را مصروف داشته تا خانوادهها کمترین فشار را برای تهیه کتب درسی فرزندانشان متحمل شوند.
قیمت بسته آموزشی هر کدام از پایهها و دورههای تحصیلی به شرح زیر است: (قیمتها به ریال است)
امکان نام نویسی جهت دریافت کتاب درسی پایه هفتم به دو روش انفرادی و گروهی وجود دارد. در روش انفرادی، کتاب درسی تنها برای یک نفر سفارش داده می شود که معمولا دانش آموزان و معلمان، برای استفاده شخصی خود در طول سال تحصیلی، به این شیوه نسبت به سفارش کتاب درسی پایه هفتم اقدام می نمایند.
شما می توانید برای ثبت سفارش خود و انجام فرآیند مربوطه، از طریق مدیر مدرسه خود اقدام نمایید. به این صورت که هزینه کتب درسی مقطع مورد نظر را به مدارس پرداخت کنید و نام نویسی در سایت را به کادر اجرایی مدرسه واگذار نمایید. توجه داشته باشید که ثبت نام گروهی توسط مدارس از طریق سامانه سناد دانش آموزی انجام می شود.
مدیران و پرسنل مدارس می توانند پس از ورود به سامانه سناد و با استفاده از رمز عبور و کد کاربری خود، طبق مراحل زیر نسبت به ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان اقدام نمایند.