تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان در ایستگاه پایانی + متن آیین نامه-راهبرد معاصر
تمجید رئیس فیفا از حضور پرشمار زنان در دیدار سپاهان - پرسپولیس گاردین: نوشیدن و سرو مشروبات الکلی در جام جهانی ۲۰۳۴ عربستان ممنوع خواهد بود آخرین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۲۴/ ایران هجدهم دنیا و دوم آسیا ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی تداوم سیر صعودی نرخ بهره بین بانکی + جدول هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور دستور شناسایی مشترکانی که از ماینر استفاه می‌کنند صادر شد نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند مصر رئیس گروه دی۸ شد سخنگوی وزارت خارجه: حملات اسرائیل منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی یمن شد وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند طلای جهانی به زمین خورد!  متهمان ناآرامی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دستگیر شدند واکنش انصارالله به حمله هوایی اسراییل: به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم/ حمایت از غزه ادامه دارد حمله هوایی گسترده رژیم اسرائیل به صنعاء و الحدیده یمن + جزییات

تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان در ایستگاه پایانی + متن آیین نامه

عضو کمیسیون آموزش مجلس آخرین جزئیات آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 17
کد خبر: ۱۲۹۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر محمد وحیدی  درباره آخرین جزئیات تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در فرآیند اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان وجود دارد، بحث تدوین آیین نامه اجرایی آن است که دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی این قانون به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه چندین جلسه تخصصی به ریاست وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان برگزار شد، افزود: تا به امروز 25 مرتبه آیین نامه اجرایی با اعمال اصلاحات مد نظر بازنویسی و ویرایش و تا حد زیادی دغدغه‌هایی که معلمان داشتند در آیین نامه لحاظ شد.

وی با یادآوری اینکه با متخصصان آیین نامه نویسی که در امر ارتقا خبره بودند نیز جلسه برگزار شد، ادامه داد: تلاش ما این بود که شاخص‌ها کاملا بر اساس شایستگی معلمان در نظر گرفته شود و این روند تدوین آیین نامه به مسیر ارتقا و هیأت جذب دانشگاه‌ها نیانجامد.

وحیدی با یادآوری اینکه مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز است، گفت: به این دلیل که رتبه بندی پیش از این وجود نداشته است، دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و به این ترتیب هر معلمی در  همان ابتدا بر اساس امتیازات اخذ شده رتبه بندی می‌شود و پس از 5 سال نیز ارتقا می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مرحله تطبیق رتبه‌بندی معلمان بسیار اهمیت دارد، چراکه در این مرحله تمامی معلمان در همان ابتدا بر اساس 4 شاخصه «شایستگی‎‌های عمومی»، «شایستگی‌های تخصصی»، «شایستگی‌های حرفه‌ای» و «تجربه معلم» رتبه بندی می‌شوند؛ به این ترتیب که شایستگی عمومی 300 امتیاز، شایستگی تخصصی 260، شایستگی حرفه‌‌ای  240 امتیاز و تجربه تا 200 امتیاز کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: بر همین اساس معلمان حائز رتبه تا 500 امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم حداقل 500 امتیاز، استادیار معلم حداقل 650 امتیاز، دانشیار معلم حداقل 750 امتیاز، استاد معلم 900 امتیاز می‌شوند. که جزئیات آن به شرح جدول ذیل است:

جزئیات قانون رتبه بندی

 

 

 

این نماینده کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: جزئیات مصادیق عملکردی برای 4 شاخصه «شایستگی‎‌‌های عمومی»، «شایستگی‌های تخصصی»، «شایستگی‌های حرفه‌ای» و «تجربه معلم» نیز به شرح ذیل است:

 

 
جزئیات قانون رتبه بندی 1
 
جزئیات قانون رتبه بندی 2

عضو کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: پیش از این، در بسیاری از موارد مصادیق عملکردی به نحو دیگری بود که تلاش بسیاری برای اعمال نظر معلمان از جانب نمایندگان مجلس در کمیته تدوین آیین نامه صورت گرفت و آیین نامه اصلاح شد. در حال حاضر نیز این آیین نامه در  اختیار دولت بوده و تقریبا نهایی شده و باید به تصویب هیأت دولت برسد./خانه ملت

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار