آزادی ۱۶۳ اسیر یمنی از سوی ائتلاف سعودی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آزادی ۱۶۳ اسیر یمنی از سوی ائتلاف سعودی

در بیانیه ائتلاف سعودی ادعا شده است که این اقدام در راستای تلاش برای بسته شدن پرونده تبادل اسرا بدون توجه به مسائل سیاسی و همچنین تلاش برای پایان بحران یمن است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 28
کد خبر: ۱۳۱۳۸۶

به گزارش راهبرد معاصر ائتلاف سعودی امروز (جمعه) اعلام کرد که ۱۶۳ اسیر یمنی را آزاد کرده و در هماهنگی با صلیب سرخ جهانی این افراد به صنعاء منتقل می‌شوند.

در بیانیه ائتلاف سعودی ادعا شده است که این اقدام در راستای تلاش برای بسته شدن پرونده تبادل اسرا بدون توجه به مسائل سیاسی و همچنین تلاش برای پایان بحران یمن است.

هنوز این موضوع از سوی منابع رسمی یمنی تأیید نشده است. اعلام آزادی اسرا از سوی ائتلاف سعودی پس از آن است که روز شنبه گذشته کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی یمن از آزادی ۴۲نفر از اسیران ائتلاف سعودی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اُسرای دولت نجات ملی در یمن طی پیامی توئیتری نوشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با نزدیک‌شدن عید فطر، در یک ابتکار بشردوستانه و یک‌جانبه، و به دستور «سید عبدالملک الحوثی» اقدام به آزادی ۴۲ اسیر از ائتلاف متجاوزی سعودی کردیم.

تبادل اسرای دو طرف پس از آن انجام می‌گیرد که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داد و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی شده بود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار