افزایش قیمت مواد شوینده بعد از ماه رمضان-راهبرد معاصر

افزایش قیمت مواد شوینده بعد از ماه رمضان

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده گفت: بعد از ماه رمضان قیمت شوینده‌ها افزایش می‌یابد تا برای تولید کننده‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 29
کد خبر: ۱۳۱۴۴۵

افزایش قیمت این محصولات بعد از ماه رمضان

به گزارش راهبرد معاصر، بختیار علم بیگی در گفتگو با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: به دلیل گران شدن مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین افزایش دستمزد کارگران در چند ماه گذشته، تصمیم گرفته شد بعد از ماه رمضان قیمت شوینده‌ها را افزایش دهیم تا برای تولید کننده‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی درباره راهکار کنترل قیمت‌های مواد شوینده و بهداشتی گفت: دولت باید فکری در این مورد بکند. حداقل پتروشیمی‌هایی که در داخل تولید مواد اولیه دارند و سود آن‌ها هم کم نیست، می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در واقع می‌توان از سود آن‌ها کم کرد؛ چرا بعضی از پتروشیمی‌ها باید اعلام کنند که تا ۱۵۰ درصد سود داشته‌اند؟

او در ادامه افزود: همکاران ما فعلا تحمل می‌کنند تا بعد از ماه مبارک رمضان افزایش قیمت‌های مواد شوینده را اعمال کنند. تمام کشور‌های اسلامی در این ماه حتی سعی می‌کنند تخفیف هم بدهند، به همین دلیل ما هم قیمت‌ها را فعلا تا پایان این ماه مبارک حفظ کرده‌ایم.


علم‌بیگی درباره میزان افزایش قیمت گفت: تعیین درصد افزایش نرخ بستگی به عوامل متعدد دارد و هم اکنون نمی‌توان به صورت دقیق آن را مشخص کرد.

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده با بیان اینکه برای افزایش کیفیت، باید محصولات جدید تولید شود، افزود: سازمان استاندارد، سازمان حمایت، سازمان غذا و دارو و کارشناسان در انجمن، برکیفیت محصولات شوینده نظارت دارند./صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده