به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان گزینه رتبه بندی معلمان در سایت LTMS به آدرس Ltms.medu.ir فعال شده است. به احتمال زیاد دریافت و بارگذاری مدارک در روزهای آینده از طریق این گزینه انجام خواهد شد. فرهنگیان برای اطمینان می توانند به گزینه اعلام شده در سایت LTMS مراجعه کنند.
هیأت وزیران در جلسه --/--/-- به پیشنهاد شماره 9431 مورخ 1401/01/23 وزارت آموزش و پرورش، که با همکاری سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر تهیه شده است، به استناد ماده 9 قانون نظام رتبهبندی معلمان مصوب 1400/12/15 مجلس شورای اسلامی، در راستای تحقق اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آییننامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
ماده1- تعاریف و اختصارات
در این آییننامه تعاریف مندرج در ماده دو قانون نظام رتبهبندی معلمان ملاک عمل بوده و به جهت رعایت اختصار به وزارت آموزش و پرورش «وزارت» و به نظام رتبهبندی معلمان «رتبهبندی» و به قانون نظام رتبهبندی معلمان «قانون» اطلاق می شود.
ماده2 – دایره مشمولان
افرادی که صرفاً رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانشآموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده دارند؛ مانند آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امورتربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون واحد آموزشی و تربیتی
تبصره 1 : افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شدهاند از طرح طبقهبندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب 17/9/58 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات بعدی، نیز مشمول این قانون میشوند.
تبصره 2 : آن دسته از نیروهای اداری شاغل در پستهای کارشناسی و بالاتر که بر اساس ضوابط و شرایط مربوط در یکی از عناوین موضوع طرح طبقهبندی مشاغل معلمان اشتغال یابند، از زمان تغییر سمت و شروع به خدمت معلمی مشمول نظام رتبهبندی میشوند . در صورت بازگشت مجدد به کار در سمتهای اداری حسب شرایط ذیربط از رتبه بندی برخوردار نمیشوند.
ماده 3: معلمان بر اساس شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تجربه، خود با رعایت ضوابط مندرج در قانون و این آییننامه در یکی از رتبههای پنجگانه به ترتیب آموزشیارمعلم، مربیمعلم، استادیارمعلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار میگیرند.
ماده 4: فرایند رتبهبندی
فرایند رتبهبندی برای مشمولین بر مبنای امتیازات مکتسبه ناشی از معیارهای ذیل و با رعایت ترتیب اولویت انجام میشود:
اونوقت یه کارمند که حقوق کارگری میگیره چقدر باید بگیره
جای تأسف داره
اونوقت میگن چرا مردم در حال مهاجرت هستند
واقعا که
سرش را که بر بالین می گذارد
چشم هایش را که می بندد
هنوز آرزوهایش از لبان نیمه بازش سرازیر است
یک دوچرخه صورتی...
یک تبلت مثل همان که حدیثه دارد
یک پیراهن سفید توری
چین هایش زیاد باشد بابا خیلی زیاد
یک تخت خواب نو...
و من در فکر نو کردن کفش هایش
چشم هایم روی شلوار رنگو رو رفته اش می چرخد
آرام خوابیده
دخترم را می گویم