واکنش به تفکیک وزارت راه و شهرسازی-راهبرد معاصر
تجمع ضدصهیونیستی مردم تهران مقابل دفتر سازمان ملل محسن رضایی: اروپا بزرگترین بازنده آمدن ترامپ است عارف: عزم ایران و روسیه بر توسعه روابط در بالاترین سطح استوار است خطیب نماز جمعه تهران: شورای حکام در خط رژیم آدمکش صهیونیستی حرکت می‌کند پزشکیان: با نگاه بسیجی می‌توان برای کشور عزت‌آفرینی کرد وزیر کشور: پرونده انتصاب استانداران هفته آینده بسته می‌شو‌د پزشکیان: حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست سرلشکر سلامی: مردم ایران مطمئن باشند که انتقام خود را از اسرائیل خواهیم گرفت پزشکیان: مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار در کشور افزایش سطح سلامت مردم است اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش شریعتمداری به انتشار شعری به نام رهبری: غفلت کردیم وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم پزشکیان: برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم؛ قرار نیست بر آنها تحکم کنیم پزشکیان: با هیچ کشوری خصومت نداریم، اما قطعا زیر بار زور هم نخواهیم رفت جزئیات جدید از دانشجوی زن دانشگاه آزاد که برهنه شده بود | گزارش رئیس دانشگاه؛ با پدرش در تماس هستم + فیلم

واکنش به تفکیک وزارت راه و شهرسازی

نایب رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه ایجاد ساختار جدید هزینه دارد، افزود: تفکیک وزارت راه و شهرسازی خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و این اقدام برای دولت بار مالی، دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 02
کد خبر: ۱۳۱۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخیرا محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از به جریان افتادن طرح تفکیک وزارت راه و شرسازی به 2 وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی خبر داده بود.

 

اسماعیل حسین‌زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی ، اظهار کرد: تفکیک وزارت راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه بار مالی برای دولت به همراه داشته و بر خلاف اصل کوچک و چابک سازی دولت است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد ساختار جدید هزینه دارد، افزود: تفکیک وزارت راه و شهرسازی خلاف اصل 75 قانون اساسی است، چرا که وقتی این دو وزارتخانه با هم ادغام شدند بسیاری از ساختمان‌ها و تجهیزات دیگر به فروش رفتند و یا واگذار شدند و اگر قرار است این دو تفکیک شوند باید این ساختمان ها تامین شود که در نتیجه این اقدام برای دولت بار مالی، دارد.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران در همین راستا ادامه داد: گسترده تر کردن و حجیم کردن دولت به معنای افزایش بروکراسی بوده که خود زمینه ساز مشکلات بسیاری خواهد بود، حجیم کردن دولت در این شرایط به نفع ما نیست.

 

حسین‌زهی با بیان اینکه با تفکیک وزارتخانه مذکور بخش عمده ای از زمان این وزارتخانه صرف اصلاح ساختار خواهد شد، افزود: اگر قرار باشد دوباره این وزارتخانه، به 2 وزارتخانه تبدیل شود، ، دوباره چند سال به عقب برمی گردیم تا دو وزارتخانه وظایفشان مشخص شود که این مسئله هزینه بر خواهد شد.

 

نماینده خاش در مجلس با بیان اینکه قبلا نیز این دو وزارتخانه از هم جدا بودند و ما آنها را ادغام کردیم. گفت:اگر قرار باشد که وزارتخانه جدید ایجاد کنیم پس چه ضرورتی وجود داشت که 2 وزارتخانه را با هم ادغام و یک وزارتخانه ایجاد کنیم.

 

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در ابتدای مجلس یازدهم مطرح شد که رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نظر ایشان در خصوص این طرح را جویا شدند و رئیس جمهور اشاره داشتند که با توجه به مسائل جاری کشور این تفکیک به سال بعد موکول شود.

 

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی با تفکیک این وزارتخانه مخالفت کردند./ تسنیم

ارسال نظر