درخواست استیضاح چهار وزیر در دستور کار مجلس قرار گرفت کارزار اسرائیلی با حساب‌های جعلی فارسی‌زبان برای تبلیغ رضا پهلوی اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولان نمی‌توانند در برابر کشف حجاب سکوت کنند و بگویند ما کاری نداریم، بدانند صبر مردم حدی دارد امیر ایرانی: دریای خزر جای مانور دیگران نیست ورود مجلس به ماجرای فوت دانش آموز زنجانی پس از تنبیه بدنی هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران تغییر کرد البرز پنجشنبه‌ها تعطیل شد علت صدای انفجار مهیب در جاسک فرمانده کل سپاه: آمادگی کامل در جزایر، سواحل و دریا داریم؛ اگر حرکتی از دشمن سر بزند جواب محکمی دریافت می‌کند حقوق کارمندان و کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟ پزشکیان: برداشت بیش از حد آب‌های زیر زمینی موجب فرونشست زمین در تهران، اصفهان و بسیاری از شهر‌ها شده آیت‌الله مکارم شیرازی: آغاز اجرای قانون حجاب باید از ادارات دولتی باشد جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ها در تهران باهنر: اسنپ بک تحریم‌های فعلی را افزایش نمی‌دهد/ همه درآمد دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود/ قانون حجاب اجباری در کشور لازم الاجرا نیست موافقت کمیسیون آموزش با کاهش سن ورود کودکان به مدرسه

توضیحات قالیباف درباره رتبه بندی معلمان در دیدار با فرهنگیان

رییس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 10
کد خبر: ۱۳۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دغدغه معلمان را پیگیری می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم طرح رتبه بندی معلمان به خوبی اجرا شود.محمد باقر قالیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد شهید مطهری گفت: هیچ سرمایه‌ای برای مردم در کشور و همچنین معلمان ارزشمندتر از این نیست که ما مسوولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچ گاه معلم را فراموش نکنیم. بنابراین در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم. حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاه برای معلم باشد یا به روز شدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.

وی افزود: زمانی که صحبت از مهارت ‌آموزی می‌کنیم، دانش‌آموزان تنها نباید محفوظاتشان را تقویت کنند بلکه ظرفیت نیروی کار ماهر آینده را نیز باید درست کنیم.

قالیباف با بیان اینکه وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می‌کنم نقش بی‌نظیر معلمان در زندگی خود را احساس می‌کنم، گفت: باید به آن دانش‌آموز یکی از شهرهای محروم سیستان و بلوچستان که از سوی گروه جهادی تربیت شده افتخار کنیم که در کنکور رتبه دو الی سه رقمی کسب کرد و در حالی که می‌توانست بهترین دانشگاه را در تهران انتخاب کنند اما رشته معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرد و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از این نیست که بار دیگر در مناطق محروم به آموزش بپردازد.

قالیباف عنوان کرد: برای یک اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و محیط زیست و امنیت درست باید به چهار «میم» یعنی «منزل، مدرسه، مسجد و محله» توجه کنیم. هر کدام از این چهار مورد تأثیرگذار در زندگی افراد، شکل‌گیری خانواده‌ها و جامعه‌سازی است به همین دلیل معلمان بی نظیرترین و موثرترین رهبران تربیت جامعه هستند که در تمامی این موارد می‌توانند نقش داشته باشند.

رییس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم برای ارتقاء نقش معلم تمام تلاش خودم را انجام دادم البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از بنده تلاش کردند. در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است لذا مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر این که اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم، افزود: ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.

قالیباف عنوان کرد: قبل و بعد از رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش به وی گفتم آموزش و پرورش در حوزه مدیریت در سطوح مختلف آسیب دیده است. ما در ۱۶ سال گذشته یعنی در چهار دولت گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم هر دو سال وزیر این وزارتخانه تغییر می‌کند که هیچ آسیبی برای آموزش و پرورش بالاتر از این نیست.

رئیس قوه مقننه با انتقاد از سبک مدیریت‌هایی که افراد کاردان و خلاق را از مسیر خارج می کنند، اضافه کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار که بیش از ۴۰ سال سابقه اجرایی دارم، عرض می‌کنم که کشور ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای قابل، خلاق، محکم و باسواد در اختیار دارد اما مدیریت ما مسوولان به گونه‌ای است که افراد کاردان به هر دلیلی از مسیر خارج شده و افرادی که آن ظرفیت ها را ندارند در مسیر قرار می گیرند؛ ما امروز باید این چالش را حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به معضل خودروسازی در کشور پرداخت و گفت: اگر مجموعه را مدیریت می کردیم شاهد این اتفاق نبودیم که با پول بیت المال و انفال جامعه، خودرو تولید شود و سپس به صورت قرعه کشی که از منظر اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و نیز عدالت، هیچ منطقی ندارد عرضه شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زسس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
با دومیلیون میشه معلمان را دو سه سال خر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
باشه آقای قالیباف برای رتبه بندی 10 سال که صبر کردیم 10 سال دیگه هم روش.والله یه جوری میگه میخاهیم کار درست و حسابی انجام بدیم انگار 10 روز فقط وقت داشته.استاد 10 ساله که طول کشیده.واسه گرون کردن اجناس 10 دقیقه کافیه اما برای رتبه بندی معلمها 10 سال کمه؟برو بابا.
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار