توضیحات قالیباف درباره رتبه بندی معلمان در دیدار با فرهنگیان-راهبرد معاصر
حکم جدید حسین هدایتی صادر شد | محکومیت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فرمانده نیروی زمینی سپاه: پرندۀ فوق سبک حامل شهید مازندرانی براثر «گیر کردن» و «اصابت پره به کابل برق» سقوط کرد پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی معاون سیاسی سپاه: مردم ایران در مسیر درست تاریخ ایستاده اند | جوانان تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناو هواپیمابر، ۱۶ ناوشکن و ناوچه آمریکا را در منطقه رصد می‌کنیم | محموله نفتی توقیفی را پس گرفتیم استانداران جدید بوشهر و استان مرکزی معرفی شدند پزشکیان خطاب به سران رژیم اسرائیل: تجاوز به حریم و امنیت خود را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم | اگر آتش‌بس را بپذیرند ممکن است در نوع و شدت پاسخ ما اثر داشته باشد حسین طائب: آمریکا به دنبال جنگ مدیریت شده است | از آنجایی که فکر نمی‌کنید تصویر آمریکا و اسرائیل عوض خواهد شد سرکرده تروریست‌های حادثه تفتان به هلاکت رسید + عکس نامه همسر شهید جهاندیده خطاب به رهبر انقلاب + ویدئو جانشین فرمانده‌کل سپاه: عملیات وعده صادق ۳ حتمی است شایعات درباره سردار قاآنی برای چه بود؟ | توضیحات جدید سخنگوی سپاه سردار مرتضوی‌: تروریست‌های تفتان را ۱۵ ساعته به هلاکت رساندیم

توضیحات قالیباف درباره رتبه بندی معلمان در دیدار با فرهنگیان

رییس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 10
کد خبر: ۱۳۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دغدغه معلمان را پیگیری می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم طرح رتبه بندی معلمان به خوبی اجرا شود.محمد باقر قالیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد شهید مطهری گفت: هیچ سرمایه‌ای برای مردم در کشور و همچنین معلمان ارزشمندتر از این نیست که ما مسوولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچ گاه معلم را فراموش نکنیم. بنابراین در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم. حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاه برای معلم باشد یا به روز شدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.

وی افزود: زمانی که صحبت از مهارت ‌آموزی می‌کنیم، دانش‌آموزان تنها نباید محفوظاتشان را تقویت کنند بلکه ظرفیت نیروی کار ماهر آینده را نیز باید درست کنیم.

قالیباف با بیان اینکه وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می‌کنم نقش بی‌نظیر معلمان در زندگی خود را احساس می‌کنم، گفت: باید به آن دانش‌آموز یکی از شهرهای محروم سیستان و بلوچستان که از سوی گروه جهادی تربیت شده افتخار کنیم که در کنکور رتبه دو الی سه رقمی کسب کرد و در حالی که می‌توانست بهترین دانشگاه را در تهران انتخاب کنند اما رشته معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرد و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از این نیست که بار دیگر در مناطق محروم به آموزش بپردازد.

قالیباف عنوان کرد: برای یک اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و محیط زیست و امنیت درست باید به چهار «میم» یعنی «منزل، مدرسه، مسجد و محله» توجه کنیم. هر کدام از این چهار مورد تأثیرگذار در زندگی افراد، شکل‌گیری خانواده‌ها و جامعه‌سازی است به همین دلیل معلمان بی نظیرترین و موثرترین رهبران تربیت جامعه هستند که در تمامی این موارد می‌توانند نقش داشته باشند.

رییس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم برای ارتقاء نقش معلم تمام تلاش خودم را انجام دادم البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از بنده تلاش کردند. در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است لذا مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر این که اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم، افزود: ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.

قالیباف عنوان کرد: قبل و بعد از رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش به وی گفتم آموزش و پرورش در حوزه مدیریت در سطوح مختلف آسیب دیده است. ما در ۱۶ سال گذشته یعنی در چهار دولت گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم هر دو سال وزیر این وزارتخانه تغییر می‌کند که هیچ آسیبی برای آموزش و پرورش بالاتر از این نیست.

رئیس قوه مقننه با انتقاد از سبک مدیریت‌هایی که افراد کاردان و خلاق را از مسیر خارج می کنند، اضافه کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار که بیش از ۴۰ سال سابقه اجرایی دارم، عرض می‌کنم که کشور ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای قابل، خلاق، محکم و باسواد در اختیار دارد اما مدیریت ما مسوولان به گونه‌ای است که افراد کاردان به هر دلیلی از مسیر خارج شده و افرادی که آن ظرفیت ها را ندارند در مسیر قرار می گیرند؛ ما امروز باید این چالش را حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به معضل خودروسازی در کشور پرداخت و گفت: اگر مجموعه را مدیریت می کردیم شاهد این اتفاق نبودیم که با پول بیت المال و انفال جامعه، خودرو تولید شود و سپس به صورت قرعه کشی که از منظر اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و نیز عدالت، هیچ منطقی ندارد عرضه شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زسس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
با دومیلیون میشه معلمان را دو سه سال خر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
باشه آقای قالیباف برای رتبه بندی 10 سال که صبر کردیم 10 سال دیگه هم روش.والله یه جوری میگه میخاهیم کار درست و حسابی انجام بدیم انگار 10 روز فقط وقت داشته.استاد 10 ساله که طول کشیده.واسه گرون کردن اجناس 10 دقیقه کافیه اما برای رتبه بندی معلمها 10 سال کمه؟برو بابا.
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار