بلینکن:از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت می‌کنیم-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

بلینکن:از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: «هر عضو ناتو خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و ما متعهد به حمایت از آن هستیم. من با وزیر امور خارجه ترکیه در مورد موضوع پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو صحبت کردم و مطمئن هستم که اجماع حاصل خواهد شد.»
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 15
کد خبر: ۱۳۳۷۶۴

به گزارش راهبرد معاصر «آنتونی بلینکن» امروز (یکشنبه) تایید کرد آمریکا عمیقا از پیوستن فنلاند و ناتو حمایت کرده و مطمئن است درخصوص این مسئله میان کشورهای عضو ناتو اجماع حاصل خواهد شد.

به گزارش الجزیره، وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: «هر عضو ناتو خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و ما متعهد به حمایت از آن هستیم. من با وزیر امور خارجه ترکیه در مورد موضوع پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو صحبت کردم و مطمئن هستم که اجماع حاصل خواهد شد.»

این درحالی است که پیش از این «الکسی ژوراولیوف» معاون کمیته دفاع روسیه هشدار داد این کشور می‌تواند تنها در ۱۰ ثانیه فنلاند و در ۴ دقیقه انگلیس را نابود کند. او در پاسخ به سوالی که درخصوص بارگذاری سلاح هسته‌ای در مرز فنلاند بود گفت: برای چه سلاح هسته‌ای در مرز فنلاند منتقل کنیم؟! در مرز فنلاند، ما نه سلاح‌های استراتژیک، بلکه کلاس «کینژال» خواهیم داشت، سلاحی که در ۲۰ ثانیه یا حتی ۱۰ ثانیه به فنلاند می‌رسد.

در اوایل آوریل (فروردین تا اردیبهشت)، بحث درباره عضویت احتمالی فنلاند در ناتو شدت گرفت. در فنلاند اکثریت نمایندگان پارلمان از ایده پیوستن به این پیمان نظامی حمایت کردند. دولت سوئد هم در حال بررسی پیوستن به ناتو است و حزب حاکم سوسیال دموکرات کارگران سوئد (SAP) تصمیم مربوطه را به زودی اتخاذ خواهد کرد.

با این وجود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهارات تلویزیونیاعلام کرد ترکیه تحولات مربوط به سوئد و فنلاند را دنبال می‌کند اما ذهنیت مثبتی [درباره آن] ندارد. چراکه از نظر اردوغان کشور‌های حوزه اسکاندیناوی مهمانخانه‌های سازمان‌های تروریستی هستند. تروریست‌ها حتی به پارلمان این کشور‌ها راه پیدا می‌کنند، به همین دلیل ترکیه در حال حاضر نمی‌تواند با دید مثبت به این قضیه نگاه کند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده