روسیه ۳۴ دیپلمات فرانسه را اخراج کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه ۳۴ دیپلمات فرانسه را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در اقدامی تلافی‌جویانه در قبال فرانسه، ۳۴ دیپلمات این کشور را اخراج کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۲۸۸

به گزارش راهبردمعاصر، در ادامه تنش‌های مسکو و غرب بر سر اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، وزارت خارجه روسیه از اخراج ۳۴ دیپلمات فرانسوی خبر داد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است ۳۴ کارمند نمایندگی‌های دیپلماتیک فرانسه در روسیه را به تلافی اقدام مشابه پاریس اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز گذشته «پیر لوی» سفیر فرانسه در روسیه را احضار کرد تا اعتراض خود را در رابطه با تصمیم پاریس برای اعلام ۴۱ کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه در فرانسه به عنوان «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

این وزارتخانه افزود: «در پاسخ (به اقدام فرانسه)، ۳۴ نفر از کارمندان نمایندگی‌ دیپلماتیک فرانسه در روسیه به عنوان عنصر نامطلوب معرفی شدند و به آنها دستور داده شده است که ظرف دو هفته از تاریخ تحویل یادداشت مربوطه به سفیر، خاک روسیه را ترک کنند».

اقدام تلافی‌جویانه روسیه در قبال فرانسه در شرایطی انجام گرفته که روابط مسکو و غرب بر سر بحران اوکراین همچنان متشنج است و موضوع الحاق سوئد و فنلاند به ناتو بر شدت این تنش‌ها افزوده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار