بررسی مشکلات خودروسازی در کمیسون اصل 90-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

بررسی مشکلات خودروسازی در کمیسون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با مسئولان صنعت خودروسازی گفت: این نشست پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور و شکایت‌هایی که در این زمینه واصل شده بود، برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۳۲۰

به گزارش راهبرد معاصر علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با مسئولان صنعت خودروسازی گفت: این نشست پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور و شکایت‌هایی که در این زمینه واصل شده بود با حضور معاون صنایع حمل و نقل و سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پیشرو دیزل آسیا، گروه صنعتی چکاد، مهندسین مشاور صنایع اتومبیل و عظیم خودرو برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه تحول خودرو صرفا معطوف و مربوط به خودروسازان بزرگ نیست، بلکه خودروسازان کوچک هم می‌توانند در کنار یکدیگر در قالب یک برنامه همکاری کنند و باید این امر در کشور در کنار خودروسازان بزرگ پیگیری شود، یکی از پیشنهاداتی که مطرح شد این بود که خودروسازان درصدی از خودکفایی صنعت خودروسازی را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: در این جلسه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت از ایده کنسرسیوم گفت که مدنظر دولت هم قرار دارد و اگر خوب معماری و پلتفرم شود این ایده می‌تواند در توسعه و پیشرفت صنعت خودرو اثرگذار باشد. در این نشست همکاری شرکت‌های کوچک برای ایجاد ارزش افزوده مطرح شد که الزامات آن مدل‌های ساختاری، مالی، فنی و کسب و کار است و برای تکمیل ایده کنسرسیوم باید از دولت کمک گرفته شود. لذا قرار شد جلساتی در دولت برای این امر تشکیل شود و گزارش آن در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان مطرح کردند که دولت برای رفع موانع و مشکلات اجرایی کنسرسیوم کمک کند و طی زمان‌بندی مشخص برای تشکیل قانونی و هویت‌دار شدن کنسرسیوم اقدامات لازم انجام شود و تاکید شد جمع بندی نهایی جلسات دولت و خودروسازان به کمیسیون ارائه شود تا مشکلات با جمع بندی مجلس و دولت کار برطرف شود.

خضریان تاکید کرد: تحول در صنعت خودرو باید در مسیر درست قرار بگیرد و هدف آن تحول گرایی، ضد فساد و ضد رانت باشد تا در این ریل گذاری بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم. این جلسه را کمیسیون به عنوان فتح بابی برای طرح مسائل خودرو در نظر گرفت و درجلسات بعدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب مباحث مفصل تر و فنی تر دنبال خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس اظهارات مدیران ایران خودرو و سایپا در این جلسه آنچه مشخص شد این بود که دو خودروساز تحولات را آغاز کردند و قرار شد برنامه‌هایشان را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کنند تا کارشناسان کمیسیون طرح‌ها و ایده‌های آنها را ارزیابی کنند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر کمیسیون طرح ارائه شده  از سوی جمعی از شرکت‌های کوچک برای تشکیل کنسرسیوم در مسیر درستی قرار دارد که می‌تواند بخشی از بار مشکلات تولید خودرو را قبول کند و با توجه به اینکه مطرح شد برای تولید خودروی ملی برنامه دارند قرار شد طرح کنسرسیوم به وزارت ارائه شود و جمع‌بندی دولت و قطعسازان در اختیار کمیسیون قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم متضمن ساختارهای چهارگانه است که قرار شد ارائه مطالبات و نیازهای دقیق طرح در جلسه بعدی در کمیسیون مطرح و نتیجه نهایی سازی آن به معاون اول رئیس جمهور ارائه شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار