قالیباف: کشور دچار ناترازی در مدیریت است برخورد قاطع پلیس با تحصن غیرقانونی مقابل مجلس / پایان ۴۰ روز تجمع بدون مجوز پزشکیان ۱۲ قانون مصوب مجلس را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد تشریح جزییات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب وزیر اطلاعات: به هر تهدیدی پاسخ محکمی می‌دهیم شمخانی: پاسخ نامه ترامپ «خویشتندارانه» است امام جمعه تهران: نامگذاری امسال جهت بستن روزنه نفوذ دشمن است / آمریکا نمی‌فهمد تهدیدات بی‌اثر خواهد بود سردار نقدی: باید برای یک عملیات بزرگ آماده شویم قطعنامه راهپیمایی روز قدس: نتانیاهو قصاب غزه باید محاکمه شود قالیباف در مراسم روز جهانی قدس: تعرض به حریم ایران جرقه در انبار باروت است پزشکیان: مدعیان حقوق بشر بگویند مردم غزه چه گناهی دارند جیش الظلم حمله به واحد گشت انتظامی ایرانشهر را بر عهده گرفت | اولین تصویر از شهید حسین تیمورپور مراسم روز جهانی قدس در تهران و سایر شهر‌های کشور آغاز شد تیراندازی به عوامل گشت انتظامی در ایرانشهر/ یک پلیس شهید شد رهبر معظم انقلاب: راهپیمایی امسال یکی از با عزت‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس خواهد بود

بررسی مشکلات خودروسازی در کمیسون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با مسئولان صنعت خودروسازی گفت: این نشست پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور و شکایت‌هایی که در این زمینه واصل شده بود، برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۳۲۰

به گزارش راهبرد معاصر علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با مسئولان صنعت خودروسازی گفت: این نشست پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور و شکایت‌هایی که در این زمینه واصل شده بود با حضور معاون صنایع حمل و نقل و سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پیشرو دیزل آسیا، گروه صنعتی چکاد، مهندسین مشاور صنایع اتومبیل و عظیم خودرو برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه تحول خودرو صرفا معطوف و مربوط به خودروسازان بزرگ نیست، بلکه خودروسازان کوچک هم می‌توانند در کنار یکدیگر در قالب یک برنامه همکاری کنند و باید این امر در کشور در کنار خودروسازان بزرگ پیگیری شود، یکی از پیشنهاداتی که مطرح شد این بود که خودروسازان درصدی از خودکفایی صنعت خودروسازی را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: در این جلسه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت از ایده کنسرسیوم گفت که مدنظر دولت هم قرار دارد و اگر خوب معماری و پلتفرم شود این ایده می‌تواند در توسعه و پیشرفت صنعت خودرو اثرگذار باشد. در این نشست همکاری شرکت‌های کوچک برای ایجاد ارزش افزوده مطرح شد که الزامات آن مدل‌های ساختاری، مالی، فنی و کسب و کار است و برای تکمیل ایده کنسرسیوم باید از دولت کمک گرفته شود. لذا قرار شد جلساتی در دولت برای این امر تشکیل شود و گزارش آن در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان مطرح کردند که دولت برای رفع موانع و مشکلات اجرایی کنسرسیوم کمک کند و طی زمان‌بندی مشخص برای تشکیل قانونی و هویت‌دار شدن کنسرسیوم اقدامات لازم انجام شود و تاکید شد جمع بندی نهایی جلسات دولت و خودروسازان به کمیسیون ارائه شود تا مشکلات با جمع بندی مجلس و دولت کار برطرف شود.

خضریان تاکید کرد: تحول در صنعت خودرو باید در مسیر درست قرار بگیرد و هدف آن تحول گرایی، ضد فساد و ضد رانت باشد تا در این ریل گذاری بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم. این جلسه را کمیسیون به عنوان فتح بابی برای طرح مسائل خودرو در نظر گرفت و درجلسات بعدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب مباحث مفصل تر و فنی تر دنبال خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس اظهارات مدیران ایران خودرو و سایپا در این جلسه آنچه مشخص شد این بود که دو خودروساز تحولات را آغاز کردند و قرار شد برنامه‌هایشان را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کنند تا کارشناسان کمیسیون طرح‌ها و ایده‌های آنها را ارزیابی کنند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر کمیسیون طرح ارائه شده  از سوی جمعی از شرکت‌های کوچک برای تشکیل کنسرسیوم در مسیر درستی قرار دارد که می‌تواند بخشی از بار مشکلات تولید خودرو را قبول کند و با توجه به اینکه مطرح شد برای تولید خودروی ملی برنامه دارند قرار شد طرح کنسرسیوم به وزارت ارائه شود و جمع‌بندی دولت و قطعسازان در اختیار کمیسیون قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم متضمن ساختارهای چهارگانه است که قرار شد ارائه مطالبات و نیازهای دقیق طرح در جلسه بعدی در کمیسیون مطرح و نتیجه نهایی سازی آن به معاون اول رئیس جمهور ارائه شود.

ارسال نظر