سومین برد در کاپ آسیا/ صعود بسکتبال زنان به نیمه نهایی به عنوان صدرنشین قتل مادر به دست پسر در خرم‌دره/ دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعتعکس تزئینی است وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در منطقه امیریه شاهرود سه الهلالی در فهرست النصر! فواید یک میوه خوش طعم تابستانی / از بهبود بینایی تا کاهش التهاب حریق در مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی در پاسدار گمنام/ سه خودرو در آتش سوخت آتش‌سوزی یک کارگاه مبل‌سازی در کرج مهار شد آخرین جزئیات از انفجار در قم و وضعیت مصدومان زلزله‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر استان مالوکو اندونزی را لرزاند نقل و انتقالات لیگ بیست و پنجم / آرش رضاوند دو ساله به سپاهان پیوست قهرمان جام جهانی دیگر به سپاهان برنمی‌گردد تصاویر / صفحه نخست روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۴ چلسی با غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد اهدای مدال فینال جام جهانی باشگاه‌ها به علیرضا فغانی توسط ترامپ + فیلم پایان داستان جذاب لبران و لیکرز/ پادشاه رفتنی شد

ایران خودرو و سایپا مکلف به ارائه برنامه‌های تحولی شدند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به جلسه این کمیسیون برای بررسی مشکلات صنعت خودرو گفت: بر اساس اظهارات مدیران خودروسازی‌ها، دو خودروساز تحولاتی را آغاز کرده که قرار شد برنامه‌هایشان را به کمیسیون ارائه کنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۳۴۴

به گزارش راهبرد معاصر علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش با مسئولان صنعت خودروسازی گفت: این نشست پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور و شکایت‌هایی رسیده در این زمینه با حضور معاون صنایع حمل و نقل و سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پیشرو دیزل آسیا، گروه صنعتی چکاد، مهندسین مشاور صنایع اتومبیل و عظیم خودرو برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تحول خودرو صرفا معطوف و مربوط به خودروسازان بزرگ نیست، بلکه خودروسازان کوچک هم می‌توانند در کنار یکدیگر در قالب یک برنامه همکاری کنند و باید این امر در کشور در کنار خودروسازان بزرگ پیگیری شود، یکی از پیشنهاداتی که مطرح شد این بود که خودروسازان درصدی از خودکفایی صنعت خودروسازی را بر عهده بگیرند.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این جلسه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت از ایده کنسرسیوم گفت که مدنظر دولت هم قرار دارد و اگر خوب معماری و پلتفرم شود این ایده می‌تواند در توسعه و پیشرفت صنعت خودرو اثرگذار باشد. در این نشست همکاری شرکت‌های کوچک برای ایجاد ارزش افزوده مطرح شد که الزامات آن مدل‌های ساختاری، مالی، فنی و کسب و کار است و برای تکمیل ایده کنسرسیوم باید از دولت کمک گرفته شود. لذا قرار شد جلساتی در دولت برای این امر تشکیل شود و گزارش آن در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار گیرد.

 

خضریان گفت: در این جلسه نمایندگان مطرح کردند که دولت برای رفع موانع و مشکلات اجرایی کنسرسیوم کمک کند و طی زمان‌بندی مشخص برای تشکیل قانونی و هویت‌دار شدن کنسرسیوم اقدامات لازم انجام شود و تاکید شد جمع بندی نهایی جلسات دولت و خودروسازان به کمیسیون ارائه شود تا مشکلات با جمع بندی مجلس و دولت کار برطرف شود.

 

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: تحول در صنعت خودرو باید در مسیر درست قرار بگیرد و هدف آن تحول گرایی، ضد فساد و ضد رانت باشد تا در این ریل گذاری بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم. این جلسه را کمیسیون به عنوان فتح بابی برای طرح مسائل خودرو در نظر گرفت و درجلسات بعدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب مباحث مفصل تر و فنی تر دنبال خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: بر اساس اظهارات مدیران ایران خودرو و سایپا دو خودروساز تحولات را آغاز کردند و قرار شد برنامه‌هایشان را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کنند تا کارشناسان کمیسیون طرح‌ها و ایده‌های آنها را ارزیابی کنند. به نظر کمیسیون طرح ارائه شده از سوی جمعی از شرکت‌های کوچک برای تشکیل کنسرسیوم در مسیر درستی قرار دارد که می‌تواند بخشی از بار مشکلات تولید خودرو را قبول کند و با توجه به اینکه مطرح شد برای تولید خودروی ملی برنامه دارند قرار شد طرح کنسرسیوم به وزارت ارائه شود و جمع‌بندی دولت و قطعه‌سازان در اختیار کمیسیون قرار می‌گیرد.

 

خضریان در پایان بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم متضمن ساختارهای چهارگانه است که قرار شد ارائه مطالبات و نیازهای دقیق طرح در جلسه بعدی در کمیسیون مطرح و نتیجه نهایی‌سازی آن به معاون اول رئیس جمهور ارائه شود.

کلمات کلیدی: خودرو
مطالب مرتبط
ارسال نظر