سخنگوی قوه قضاییه: در حمله به اوین تعدادی زندانی فرار کردند / ۵ زندانی جرایم مالی هم شهید شدند آخرین وضعیت پرداخت خسارات حادثه‌دیدگان انفجار بندر شهید رجایی ضرب و شتم شدید قرقبان فریدونشهری در حین ماموریت حفاظت از منابع طبیعی آیا حمله به اوین برای حذف برخی از جاسوسان اسراییلی بوده؟ تشکیل پرونده برای همتی و میرسلیم سخنگوی قوه قضاییه: شبکه‌های دشمن در داخل شناسایی شدند پیامد‌های استخدام و بکارگیری اتباع غیرمجاز هواشناسی ایران ۲۱ تیر / افزایش ابر و بارش پراکنده رگبار در اکثر نقاط عکس روز ناسا از ماه طلایی بر فراز ابر‌ها رباتی که بدون کمک انسان، جراحی کیسه صفرا را انجام داد اعضای باند سارقان فرا استانی در کرمان دستگیر شدند رگبار و رعدوبرق در مناطقی از تهران و البرز قاتل نیان کوچولو در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد کشف ۴۰۰۰ بسته ماده مخدر ناس در گرمه کارت داوطلبان نوبت دوم کنکور منتشر شد/ اعلام نحوه ویرایش اطلاعات نادرست

انتقاد صریح وزیر آموزش و پرورش از صدا و سیما

وزیر آموزش و پرورش گفت: چه کسی کنکور را جز صدا و سیما تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود؟
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 24
کد خبر: ۱۳۵۱۸۹

به گزارش راهبردمعاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای سیاستگذاری اجرای سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید صیاد خدایی و گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر گفت: در جنگ تعلیم و تربیت کار ما به مراتب سخت‌تر است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند به ما کمک کنند. پنج هزار دکتر معلم داریم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در مناطق خودشان به کمک مهارت‌هایشان به ما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: برنامه مدارس ایران که در زمان کرونا در رسانه ملی پخش شد کمک خیلی خوبی بود؛ اما من به صدا و سیما هم نقد دارم. دست از رتبه بندی بردارید.

نوری در انتقادی صریح از صدا و سیما گفت: من به آقای جبلی هم نامه نوشتم که از این موضوع رتبه بندی دست بردارید. چرا در زمینه کارکنان خودتان برنامه نمی‌سازید. ما زیر میز نمیزنیم فقط واقعیت را عرض می‌کنیم. چه کسی کنکور را جز صدا و سیما تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش و پرورش پرداخته نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه هزاران کلاس چند پایه در کشور داریم گفت: این در حالی است که معلم کلاس‌های چند پایه اصلاً در وزارت آموزش و پرورش طراحی نشده و دوره‌های آموزشی در این زمینه برای تربیت معلم کلاس‌های چند پایه نداریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه در زمان شروع ویروس کرونا گفت: از روزی که پای کار آمدیم، خواستار بازگشایی مدارس شدیم و رئیس ستاد ملی کرونا قبول کرد مدارس باز شود. خوشبختانه تا مدارس باز شد آمار کرونا هم کاهش یافت.

وی با طرح این سوال که چرا از ظرفیت گروه‌های دانش آموزی استفاده نمی‌شود گفت: گروه‌های دانش آموزی و ظرفیت‌های درونی وزارت آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند. ظرفیت‌های بیرونی کشور هم خیلی مهم است. بسیاری از گروه‌های جهادی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارند، اما سازماندهی نشده اند. ظرفیت‌های بیرونی اشخاص یا نهاد‌ها خیلی مهم هستند اشخاص حقیقی یا نهاد‌ها نهاد‌هایی همچون حوزه علمیه می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خیلی به ما کمک کنند دانش آموزان توحید را به خوبی نمی‌شناسند که گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار