توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

انجمن خودروسازان: تأیید ایمنی خودروها را به یک سال برگردانید

دبیر انجمن خودروسازان گفت: پیشنهاد می‌کنیم سازمان ملی استاندارد تأییدیه ایمنی خودروها را به همان یک سال برگرداند اما اگر در طول این یک سال با بازرسی‌های مستمر تخلف خودروساز محرز شد مانع شماره‌گذاری خودروهای موردنظر شوند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 28
کد خبر: ۱۳۵۷۵۸

به گزارش راهبرد معاصر ماه گذشته بود که مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد؛ "در گذشته سازمان استاندارد هر یک سال مشتمل بر 12 ماه به خودروساز تأیید کیفیت می‌داد و آنها دقیقاً در این مدت هرکاری می‌خواستند انجام می‌دادند، ما آمدیم این تأییدیه را یک‌ماهه کردیم، چون اطمینانی به آنها نداریم، یعنی بازدید کیفی، فیزیکی و کمی را یک‌ماهه کردیم".

 

البته وی تأکید کرد؛ "می‌گویند شما در بحث cup به خودروساز میلیاردها ضرر زده‌اید."، بنده هم گفتم که "بی‌تردید این ضرر قابل اثبات است چون ما cupها را رأس ماه داده‌ایم و یک روز پس و پیش نشده است، اما ضرری را که خودروساز طی اعصار سنواتی به ملت وارد کرده است محاسبه نمی‌کنید"، به این فضاسازی می‌گویند و ما حرفمان همین است.به‌دنبال این تصمیم مصطفی آجرلو رئیس روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در 4 خردادماه اعلام کرد؛ "امروز سمند تیبا1 و تیبا2 به‌دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند".

 

مهدی انگورج نیز به‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در همین ارتباط گفت: همان‌طور که از اسم عنوان دفتر تخصصی ما برمی‌آید نظارت بر اجرای استاندارد‌های صنایع فلزی است، سازمان ملی استاندارد به‌وکالت از مردم مدعی‌العموم کیفیت است نه متولی، منشأ این گزارشات می‌تواند از سه طریق باشد؛ یکی گزارشات واصله مردمی، دوم آمار و اطلاعاتی که از تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش خودروساز‌ها در ارتباط با تعویض قطعات و خرابی سیستم‌ها و... وجود دارد و سومی براساس ارزیابی‌ای که شرکت‌های بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران از آن طریق اتفاق افتاد.وی در ادامه گفت: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران براساس تعهد 15ماده‌ای که خودروساز‌ها با امضای شخص مدیران عامل خودروساز‌ها اتفاق افتاده بود مهلت‌های قانونی برای رفع خیلی از این موارد مطرح شد.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: تا کنون سی.یو.پی. (تأیید ایمنی) برای انواع خودرو‌های سواری، تجاری، فنی، تریلر‌ و موتورسیکلت به‌صورت سالیانه صادر می‌شد، اما به‌جهت تشدید نظارت بر حوزه کیفیت که خواست مردم و شأن مردم است زمان صدور آن به یک ماه کاهش یافت.

 

انگورج اضافه کرد: یکی از چالش‌های ما در ارتباط با تأیید انطباق در ابتدای تولید محصول، طراحی و محصول ساخته‌شده، کیفیت، ایمنی زیست‌محیطی و عملکردی است یعنی وقت شروع کار تأیید نوع خودرو اتفاق می‌افتد بعد از آن در طول دوران طی تولید انبوه نیز ارزیابی می‌شود تا با خودروی اولیه تطبیق داشته باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده