چند نکته درباره صدور احکام رتبه بندی معلمان /لزوم ارسال سریع فرمهای خوداظهاری به مدارس-راهبرد معاصر

چند نکته درباره صدور احکام رتبه بندی معلمان /لزوم ارسال سریع فرمهای خوداظهاری به مدارس

 لازم است که وزارت آموزش و پرورش خیلی سریع اقدامات لازم برای تعیین رتبه ها و صدور احکام رتبه بندی رتبه بندی را انجام دهد اما توجه به چند نکته ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 08
کد خبر: ۱۳۷۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر اسماعیل جعفری از نمایندگان فرهنگیان در یادداشتی نوشت تصویب آیین نامه رتبه لندی معلمان پایان کار نیست و تا زمان مشخص شدن رتبه ها و صدور احکام به تاریخ اجرای ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مطالبه اجرای رتبه بندی ادامه دارد. اما چند نکته بسیار ضروری است:

در متن قانون آمده است که کلیه معلمان مشمول رتبه بندی می شوند و در آیین نامه تدوین شده برای ارزشیابی چهار شایستگی (عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربه) تعریف شده است که نحوه کسب امتیاز هر آیتم مشخص و اشاره ای به آزمون و موارد اینچنینی اشاره نشده بود.

 لازم است که وزارت آموزش و پرورش خیلی سریع اقدامات لازم برای تعیین رتبه ها و صدور احکام رتبه بندی را انجام دهد.

 برای اجرا و تعیین رتبه ها لازم است تا طبق خروجی جلساتی که اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ مدیران کل استانها به صورت منطقه ای در کل کشور برگزار کردند و بعد از آن در جلسات جداگانه به تمام مدیران مدارس اعلام شد "تعیین رتبه ها با خوداظهاری معلمان است و تایید آن بر عهده مدیران خواهد بود" عمل شود.

همچنین انتظار است جهت جلوگیری از طولانی شدن پروسه تعیین رتبه معلمان و کاغذ بازی بیهوده و بدون فوت وقت سریعا فرم خود اظهاری در اختیار معلمان قرار گیرد تا امتیاز دهی طبق شاخص های آیین نامه و اظهارات معلمان شروع و رتبه های هر یک از معلمان مشخص شود و در ادامه هیات ممیزه هر منطقه فرم خود اظهاری و مستندات را تایید نهایی کنند تا مقدمات صدور احکام سریعا" فراهم شود.

 تعریف سامانه بارگذاری مستندات، جمع آوری مستندات غیر ضروری و موارد اینچنینی صرفا #بیانگر_اتلاف_وقت است تا مدتی هم اینچنین اجرای رتبه بندی به تعویق بیفتد‌./کانال مطالبه و قوانین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار