به گزارش راهبرد معاصر نظام رتبه بندی معلمان لایحه ای بود که با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد .هر قانونی مشتمل بر مواد و تبصره هایی است که مطابق آن موارد باید اجرا شود .
اگر قرار بود که رتبه بندی مطابق رتبه های قبلی اجرا شود ، دیگر نیازی به بحث کردن از امتیازات و شایستگی ها و آیتم های تاثیر گذار که حداقل امتیاز هر مورد را مشخص می کند ، در قانون رتبه بندی نبود و ضمن اشاره به حفظ رتبه های قبلی ، فقط از میزان افزایش صحبت میشد .
ضمن اینکه رتبه بندی اداری برای بسیاری از ادارات اجرا می شود ولی نظام رتبه بندی مختص معلمان است .
هیات دولت نتوانست آزمون را به آیین نامه رتبه بندی اضافه کند ، چون برخلاف قانون بود و مجلس از این بابت به دولت هشدار داد .
بنابراین بحث کردن از اینکه رتبه بندی بر اساس رتبه های قبلی( رتبه های اداری ) باشد، ناشی از عدم تسلط به قانون بوده و کاری عبث و بیهوده است .
اما خواسته فرهنگیان، عدم سخت گیری هیات های ممیزه در پذیرش و قبول مستنداتی است که همکاران ارائه می دهند و این مورد مطابق اظهار نظر های مسوولان وزارت آموزش و پرورش که در زمان ارائه آیین نامه به دولت وعده داده بودند، باید در زمان اجرا مد نظر قرار گیرد ./کانال فرهنگیان آگاه