نجیب میقاتی مامور تشکیل کابینه لبنان شد-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

نجیب میقاتی مامور تشکیل کابینه لبنان شد

پس از مشورت‌های الزام‌آور پارلمانی در لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر ،نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 23
کد خبر: ۱۳۹۶۲۶

به گزارش راهبرد معاصر امروز پنجشنبه (۲۳ ژوئن/ دوم تیر) مشورت‌های الزام‌آور پارلمانی/فارس در لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر در کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) آغاز شد.

مشورت‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر لبنان به این صورت است که نمایندگان پارلمان لبنان در ساعت‌های مشخص شده قبلی، به نوبت با میشل عون دیدار و رایزنی می‌کنند.

پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داد که پس از پایان این رایزنیها، نجیب میقاتی موفق شد مأمور تشکیل کابینه لبنان شود. وی در جریان این رایزنیها، ۵۴ رأی،«نواف سلام» ۲۵ رأی، سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان یک رأی و «روعة الحلاب» هم یک رأی کسب کردند. این در حالی است که ۴۶ نفر هم به هیچ یک از این نامزدها رأی ندادند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار