وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

گشایش کانال ارتباطی جدید ایران و چین

گشایش کانال ارتباطی جدید ایران و چین کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه چینی گلوبال تایمز با اشاره به حرکت نخستین قطار باری از منطقه خودمختار نینگشیا چین به مقصد ایران راه‌اندازی این قطار دریایی – ریلی را سرآغاز ظهور یک کانال لجستیک بین‌المللی جدید از طریق دریای خزر دانست.

 

این گزارش افزود: این خط جدید آبی‌خاکی به همراه دیگر مسیرهای ریلی که چین را به اروپا وصل می‌کنند یک شبکه حمل‌ونقلی جهانی شامل دریا، ریل و جاده را تشکیل می‌دهند.

 

خط جدید دریایی- ریلی که نینگشیا را به ایران وصل می‌کند 8500 کیلومتر طول دارد و از ینچوان، پایتخت منطقه خودمختار نینگشیا شروع می‌شود و از خاک قزاقستان وارد دریای خزر شده و از طریق این دریا به بندر انزلی در شمال ایران می‌رسد.

 

مدت زمان حمل کالا از این خط 20 روز است که 20 روز از مسیرهای معمول کمتر است و می‌تواند هزینه تمام‌شده انتقال کالا از این منطقه به ایران را 897 دلار به ازای هر کانتینر کاهش دهد.

 

نخستین قطار باری که به مقصد ایران راه افتاده است 51 کانتینر کالا به ارزش 3.06 میلیون دلار را حمل می‌کند.

 

کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند. به‌ویژه شرکت‌هایی که در زمینه صنایع سبک، الکترونیک، های تک و انرژی‌های نو فعالیت دارند می‌توانند از طریق این خط جدید کالاهای خود را به ایران و سایر کشورهای خاورمیانه صادر کنند. از سوی دیگر چین می‌تواند بخشی از نیاز خود به واردات مواد خام را از طریق این خط تأمین کند.

 

این خط دریایی – ریلی که در چارچوب سیاست چین برای احیای جاده ابریشم و توسعه ارتباطات درون آسیایی ترسیم شده است مسیری است که هم از تحریم‌های غرب علیه ایران در امان است و هم از دسترس ارتش‌های غربی خارج است. به گفته رسانه‌های چینی این خط می‌تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و منطقه نینگ شیا داشته باشد.

 

در سال 2017 نخستین قطار از مناطق مرکزی چین حرکت کرد و با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ایران رسید. از آن زمان با هدف احیای جاده ابریشم، شبکه خطوط ریلی که چین را به کشورهای آسیایی همسایه متصل می‌کنند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرده است.

 

بر اساس این گزارش نینگشیا یک منطقه خودمختار در شمال غربی چین است که مسلمانان هوی در آن زندگی می‌کنند. 20 درصد کل مسلمانان هوی در چین ساکن این منطقه هستند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار