لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

لاوروف: ایران نامزدی شایسته برای بریکس است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص پیوستن کشورمان به گروه اقتصادی بریکس گفت: «تصمیم در مورد الحاق آرژانتین و ایران به بریکس با اجماع اتخاذ خواهد شد؛ آن‌ها نامزد‌های شایسته‌ای هستند».
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 28
کد خبر: ۱۴۰۳۲۱

به گزارش راهبرد معاصر وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست وزرای خارجه کشور‌های حاشیه دریای خزر  در خصوص زمان پایان جنگ اوکراین گفت هرچه تسلیحات بیشتری از غرب به سوی اوکراین سرازیر شود، بحران طولانی‌تر خواهد شد و برنامه‌های آمریکا برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی میان‌برد و دوربرد به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داد.

روز گذشته خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع گزارش داد که آمریکا آماده است تا یک سامانه دفاع موشکی میان‌برد تا دوربرد را در اختیار اوکراین قرار دهد. همچنین گفته می‌شود مقامات اوکراینی درخواست سیستم دفاع موشکی معروف به سیستم NASAMS را داده‌اند.

گفتنی است دیروز سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد ایران درخواست عضویت در گروه اقتصادی «بریکس» را ارائه کرده است. امروز هم ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تلگرامی تایید کرد که ایران و آرژانتین درخوست رسمی خود را برای عضویت در بریکس ارائه کرده اند.

روز گذشته آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به صورت ویدیویی در نشست گروه بریکس شرکت کرده و به سخنرانی پرداخت. این گروه متشکل از کشورهایی با اقتصاد نو ظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که حدود سی درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار