مقام ایرانی: تهران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مقام ایرانی: تهران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد

یک مقام ارشد ایرانی در مصاحبه با الجزیره تاکید این واشنگتن بوده که توافق هسته‌ای را برهم زده و تهران از میز مذاکرات خارج نشده و نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۰ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 01
کد خبر: ۱۴۰۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از مقامات ارشد ایرانی که نامش فاش نشده است در مصاحبه‌ای تاکید کرد تهران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد و واشنگتن است که از توافق هسته ای خارج شده و اجرای آن را مختل کرده است.

 

او در ادامه مصاحبه خود با شبکه الجزیره قطر گفت: مذاکرات در دوحه ادامه خواهد داشت و دولت آمریکا باید واقع بین باشد. مذاکرات دوحه ادامه مسیر وین است و هدف آن حل و فصل اختلافات باقی مانده به روشی نوآورانه و سریع است. توافق قابل قبولی می تواند حاصل شود و این بستگی به واقع بینی واشنگتن در مقابله با لغو تحریم ها دارد.

 

این مقام کشورمان تایید کرد آمریکاست که مسئولیت شکست مذاکرات دوحه و وین را بر عهده دارد. در مقابل ایران آماده است ظرف چند روز به یک توافق قوی و قابل قبول دست بیابد و این مستلزم تصمیم شفاف آمریکاست.

 

در همین راستا خبرگزاری بلومبرگ ساعتی پیش اعلام کرد تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژوئیه ادامه یابد. مذاکرات ممکن است پس از سفر بایدن به منطقه در اواخر ماه جاری در دوحه از سرگرفته شود.

 

دور هشتم مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران، پس از ماه ها وقفه و کارشکنی غربی ها و آمریکایی ها، مجددا روز سه شنبه در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

 

پس از پایان این مذاکرات وزارت خارجه آمریکا مدعی شکست مذاکرات دوحه برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام شد و ادعا کرد واشنگتن از آن‌که نتوانسته علی‌رغم ابتکارات اتحادیه اروپا مذاکرات هسته‌ای را به سرانجام برساند ناامید شده‌است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار