لاپید: دنیا باید به تهدیدهای ایران پاسخ بدهد-راهبرد معاصر

لاپید: دنیا باید به تهدیدهای ایران پاسخ بدهد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت:ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد. الان وقت مطرح کردن دوباره توافق مکمل برجام است. ایران اطلاعاتش را از دنیا مخفی می‌کند. این وضعیت باعث ایجاد مسابقه تسلیحات هسته‌ای می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 05
کد خبر: ۱۴۱۲۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و یائیر لاپید امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پاریس دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله ایران و برجام را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این کنفرانس خبری گفت که پاریس به همراه شریکانش به تلاش برای احیای برجام ادامه می‌دهد. وی گفت: «ما باید از توافق هسته‌‌ای با ایران دفاع کنیم و منافع شرکای منطقه‌ای نظیر اسرائیل را در نظر بگیریم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است مدعی شد که دنیا باید با «تهدیدهای هسته‌ای ایران» مقابله کند.

او همچنین از طرح امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۸ برای انعقاد یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که در آن زمان به «توافق مکمل برجام» معروف شد تمجید کرد. او گفت: «پیشنهاد این طرح اکنون [نسبت به آن موقع] درست‌تر است.»

رئیس‌جمهور فرانسه سال ۲۰۱۸ قبل از خروج آمریکا از برجام طرحی در چهار بند موسوم به «توافق مکمل برجام» برای اضافه کردن بندهای جدید به توافق پیشنهاد داده بود که مورد موافقت رئیس‌جمهور وقت آمریکا قرار نگرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد: « ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد.»

فرانسه از سال‌ها پیش به دلیل نقش سنتی‌اش در کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای با ایران به نیابت از رژیم صهیونیستی به «گربه سیاه» این گفت‌وگوها شهره شده است.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بعد از مذاکرات وین و مذاکرات دوحه به جای انجام اقدامات لازم برای اجرای کامل برجام به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران متوسل شده‌اند.

این کشورها در ماه‌های گذشته ابتدا با متصل کردن موضوع مذاکرات به جنگ اوکراین ادعا کردند که روسیه مانع از پیشبرد گفت‌وگوها شده است.

بعد از آنکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع درخواست ضمانت مسکو برای همکاری‌ با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه گفت‌وگوها نیست، کشورهای غربی به برجسته‌سازی یک موضوع ایران پرداخته و مدعی شدند درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی مذاکرات را به بن‌بست کشانده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
دنیا باید به تهدیدهای رژیم صهیونیستی جنایتکار پاسخ بدهد
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
رئیس بی ادب مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار از رفتار آمریکا و متحدانش چشم پوشی می کند و ضد علیه ایران قطعنامه صادر می کند.
تاکنون هزاران شکایت ها و اعتراض های در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش توسط کشورها مختلف درمنطقه خاورمیانه و جهان به سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بی بشر سازمان ملل متحد و دادستان کل دیوان کیفری بین المللی ارسال شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
تحلیل های برگزیده