«پسر دلفینی»؛ قهرمان‌پروری مطابق با هویت دینی و ملی-راهبرد معاصر
محمدامین همدانی، تهیه‌کننده پویانمایی «پسر دلفینی» در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

«پسر دلفینی»؛ قهرمان‌پروری مطابق با هویت دینی و ملی

محمدامین همدانی، تهیه‌کننده «پسر دلفینی» با بیان اینکه هدف این است که این پویانمایی به‌عنوان نماد مبارزه با شر بتواند به بیننده خود که آینده‌ساز کشور است احساس حفاظت از مرزها و زندگی ببخشد، گفت: با فیلمیران رایزنی‌هایی انجام شده و قرار است این کار را در شهریور در ایران اکران کنیم.
محمدامین همدانی؛ تهیه‌کننده پویانمایی پسر دلفینی
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 17
کد خبر: ۱۴۲۷۱۳

«پسر دلفینی»؛ قهرمان‌پروری مطابق با هویت دینی و ملی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در خلأ محصولات فرهنگی و تولیدات سینمایی و تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان، «پسر دلفینی» پویانمایی جذاب و موفقی است که این روزها در روسیه سر و صداهای بسیاری به پا کرده و با تقویت اعتماد ملی و شعار ما می توانیم، راه جدیدی در مسیر ملی شدن ذائقه فرهنگی نسل جوان و نیز قهرمان سازی و قهرمان پروری باز کرده است. همچنین ثابت می کند ایران اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد که اگر حمایت و هدایت شوند، نه تنها می توانند در عرصه ملی بلکه در عرصه بین الملل حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشند.


محمد امین همدانی، تهیه کننده پویانمایی «پسر دلفینی» در گفت و گو با «راهبرد معاصر» درباره مراحل ساخت آن و اینکه چگونه از روسیه سر درآورد، گفت: کار بر روی داستان فیلم حدود 2.5 سال و تولید آن نیز حدود دو سال طول کشید. در شروع کار سازمان اوج مالک فیلم بود و کمک های خیلی جدی به کار کرد. سال گذشته ما تمام مالکیت فیلم را خریدیم تا بتوانیم بازاریابی گسترده‌ای انجام دهیم.

موضوع پویانمایی داستان یک تارزان دریایی است که بارها امتحان خود را پس داده و داستان کودکی است که میان حیوانات بزرگ می شود و می تواند برای مخاطب کودک بسیار جذاب باشد


وی افزود: در 6 سال گذشته در روسیه همکاری هایی انجام دادیم و سریال‌های متعددی را تولید مشترک کردیم، لذا موقعیت مناسبی داشتیم تا با پخش کننده‌ها همکاری های لازم انجام دهیم و با همه خطرات و هزینه هایی که جهانی سازی فیلم داشت و نگرانی هایی که در زمینه موفقیت کار داشتیم، به آن ورود کردیم. دو برابر پولی که هزینه شده بود پرداخت کرده بودیم که مالکیت را بگیریم؛ در نتیجه خطر بالایی داشت که با توجه به هزینه هایی که شده بود، بتوانیم کار را به سطح پخش جهانی برسانیم، ولی اتفاق بسیار مهمی برایمان افتاد.


تهیه کننده پویانمایی «پسر دلفینی» با بیان اینکه این کار نشان داد کارهای ایرانی می توانند چنین گام هایی در بازارهای جهانی بردارند و می توانند نقطه امید و مسیر تحول باشند، عنوان کرد: در هفته نخست اکران، دومین فیلم آخر هفته از لحاظ آمار فروش بودیم. با وجود اینکه در بازار بین‌المللی تبلیغات نیز باید با دلار باشد و طبعاً تا حدی توانستیم تبلیغات کنیم؛ هرچند می توانست خیلی بیشتر باشد. در مجموع فروش خیلی خوبی داشتیم و پخش کننده نیز از آمار فروش در دو هفته ابراز رضایت می کرد. پسر دلفینی بعد از اتمام اکران به خاطر اکران خوبش در پلتفرم‌های آنلاین نیز فروش بسیار خوبی داشت.


همدانی درباره داستان پویانمایی و اینکه چگونه توانستند با موضوعی قدیمی در قالبی جدید مخاطب کودک را جذب کنند، گفت: موضوع فیلم ایده کهن الگویی است و 90 درصد آثاری که ساخته می شود، در دنیا با این ایده است که امتحان خود را بارها پس داده، ولی در دنیای امروز بازهم ارائه می شوند. موضوع پویانمایی داستان یک تارزان دریایی است که بارها امتحان خود را پس داده و داستان کودکی است که میان حیوانات بزرگ می شود و می تواند برای مخاطب کودک بسیار جذاب باشد. دلفین موجود بسیار باهوش و مانند انسان هوازی است که شباهت های زیادی میان آنها وجود دارد و می تواند موقعیت‌های رنگارنگی را زیر آب خلق کند.


وی تصریح کرد: مطمئن بودیم وقتی می خواهیم روایت داستانی کلاسیک و امتحان شده را بار دیگر امتحان کنیم، تا حد زیادی موفقیت فیلم تضمین شده است. ما در این فیلم تمرکز زیادی بر جلوه‌های بصری نداریم و بیشتر بر روایت داستان تکیه کرده ایم‌. فکر می کنم فیلم روایت پر کششی دارد و خسته کننده نیست. خیلی وقت‌ها ممکن است فیلم ها روی پرده دوم افت کنند و بیننده با توجه به اینکه قشر کودک است، زودتر خسته شود؛ اما با اکران‌هایی که در روسیه و جاهای مختلف انجام دادیم این واکنش را از مخاطب به دست آوردیم که فیلم تا انتها می تواند کشش داشته باشد.


محمد امین همدانی در پاسخ به این سؤال که در خلاء محصولات فرهنگی در کشور، پسر دلفینی چه کارهای فرهنگی و آموزشی را می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن انجام دهد، گفت: نخستین کاری که باید انجام دهیم، برگرداندن اعتماد به نفس در نسل آینده است؛ نسل آینده باید متوجه شود ما می توانیم یک شعار نیست. بزرگترین خلأ که در این ژانر داریم این بود که تاکنون فیلم‌هایمان هیچ گونه عرضه بین‌المللی نداشته‌اند.


وی افزود: فکر می کنم ما تولیدات خوبی داریم، اما اگر عرضه درستی داشته باشیم، موفقیت‌ها جهانی جهانی می شود. اگر این اتفاق رخ دهد، مهمتر از اینکه چه خروجی ای در عرصه جهانی داشته باشیم، تأثیری است که بر اعتماد ملی می گذارد و افراد و نسل های بعدی می توانند گام‌هایی در مسیری که می دانند شدنی است، بردارند. علاه بر این، فعال شدن اقتصاد فرهنگ می تواند یک تیر و چند نشان باشد؛ یعنی از سویی چرخ اقتصاد دانش بنیان را راه بیندازد و از سوی دیگر می تواند فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به جهان صادر کند.
 

ما تولیدات خوبی داریم، اما اگر عرضه درستی داشته باشیم، موفقیت‌ها جهانی جهانی می شود. اگر این اتفاق رخ دهد، مهمتر از اینکه چه خروجی ای در عرصه جهانی داشته باشیم، تأثیری است که بر اعتماد ملی می گذارد

تهیه کننده «پسر دلفینی» درباره اینکه این پویانمایی چه تأثیری می تواند در قهرمان سازی و قهرمان پروری مطابق با هویت دینی و ملی برای نسل کودک و نوجوان داشته باشد، تصریح کرد: همه هدف ما این است که پسر دلفینی به عنوان نماد مبارزه با شر بتواند به بیننده خود که آینده‌ساز این کشور است احساس حفاظت از مرزها و زندگی  ببخشد، همچنین رو به جلو بودن و امیدوار بودن و ساختن دنیای پیرامونش را بتواند در دستور کار قرار دهد که می تواند برای کشور مفید باشد و یکی از خلأهای مهم فرهنگی در این مسیر پر شود.


وی در پاسخ به این سؤال که «پسر دلفینی» چه زمانی در ایران اکران خواهد شد، گفت: با فیلمیران رایزنی هایی انجام شده و قرار است این کار را در شهریور اکران کنیم و امیدواریم اکران وسیعی داشته باشد و حدود 100 سینما در سراسر کشور برای اکران آماده به کار می شوند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار