ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

تغییر در ساعات کاری ادارات دولتی تهران؟

گرمای هوا طی چند روز اخیر موجب شده تا ساعات کاری اداره‌ها در برخی از استان‌های کشور تغییر کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
کد خبر: ۱۴۲۷۹

به گزارش راهبرد معاصر ، همزمان با افزایش گرمای هوا ۲۲ استان در سراسر کشور برای کاهش مصرف انرژی برق ساعات کاری ادارات خود را تغییر دادند. این در حالیست که دمای هوا در برخی از استان‌های کشور به 50 درجه سانتیگراد رسیده است.

 

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در همین رابطه اظهار کرد: افزایش دما در استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و شمالی، آذربایجان غربی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و قزوین موجب شده تا ساعت کاری اداره‌ها نیم ساعت زودتر از گذشته آغاز شود و یک تا یک ساعت و نیم پس از ساعت همیشگی (یعنی ساعت ۱۶) خاتمه یافته تا مصرف برق نیز کاهش یابد.

رجبی مشهدی گفت: البته برخی از استان‌ها این تغییر را از ۱۵ خرداد ماه آغاز کرده‌اند.

 

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ساعات اداری پایتخت فعلا تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: دستورالعمل صرفه جویی در مصرف انرژی به اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است. این دستورالعمل برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی برق در ساعات اوج از ساعت ۱۱ تا ۱۵ تدوین شده و از امروز تا ۱۵ شهریور ماه اجرایی می‌شود.

 

رجبی مشهدی گفت: خاموش کردن همه وسایل سرمایشی و روشنایی و همچنین تجهیزات برقی پس از اتمام ساعات کار اداری و استفاده از نور طبیعی خورشید از جمله موارد این دستورالعمل است.

 

این درحالیست که پایتخت نیز از گرمای شدید هوا مستثنی نبوده و مسئولان استانداری تهران برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساعات اوج به تصمیم گیری نشسته‌اند و بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ما، نتیجه نهایی تصمیم گیری استانداری تهران در رابطه با تغییر ساعات کاری اداره‌های این استان فردا (یکشنبه دوم تیرماه) اعلام خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار