5 کشته در حمله پهپادی ترکیه به نینوی-راهبرد معاصر
ایران: در صورت حمله به لبنان مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است رویترز: آمریکا تاکنون 27 هزار بمب و موشک به اسرائیل داده است بایدن: با یک دیوانه مناظره کردم/ ترامپ دروغ می‌گفت عملیات موفق رزمندگان فلسطینی با استفاده از موشک اف-16 رایزنی تلفنی باقری و لاوروف درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید در فردو درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه حجاج ایرانی رای دادند گوترش: از عملکرد خود و سازمان ملل رضایت ندارم الهام علی‌اف پارلمان جمهوری آذربایجان را منحل کرد گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان سعودی رسانه اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله به این زودی ها آغاز نمی‌شود باقری: کانادای مدعی دموکراسی اجازه برگزاری انتخابات ایران را نداد واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه نماینده آمریکا درباره انتخابات ایران مشاور بایدن: او کنار نمی‌کشد

5 کشته در حمله پهپادی ترکیه به نینوی

منابع خبری عراقی از حمله پهپادی نظامیان ترکیه به یک خودروی غیر نظامی در استان نینوی عراق خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 17
کد خبر: ۱۴۲۸۳۸

به گزارش راهبرد معاصر کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که پهپاد «بیرقدار-2» متعلق به ترکیه، یک خودرو را در نینوی هدف قرار داد که در پی آن، پنج غیر نظامی از جمله یک زن کشته شده‌اند.

پایگاه خبری موازین نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حمله در سنجار رخ داده است و پنج نفر هم کشته شده‌اند.

این منبع در عین حال گفت که هنوز هویت قربانیان این حمله مشخص نیست. این تصاویر هم از خودرویی که هدف قرار گرفته، منتشر شده است:

وزارت دفاع ترکیه بیست و دوم تیر ماه جاری از حمله به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» در رشته‌های کوه‌های «قندیل» در کردستان عراق خبر داد.

این نهاد ترکیه مدعی شد که دو تروریست پ‌ک‌ک در حمله پهپادی به کوه‌های «قندیل» که مقراین سازمان تروریستی در شمال عراق است، از پای درآمدند.

این در حالی است که منابع عراقی گفته‌اند، ارتش ترکیه تاکنون ۳۶ پایگاه و مقر نظامی کوچک و بزرگ در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک دایر کرده است. یک منبع نظامی عراقی گفت که برخی از این پایگاه‌ها در عمق ۸۰ و ۴۰ کیلومتری در استان «نینوی» و شمال «موصل» دایر شده‌اند.

گروهک پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

دولت‌های سوریه و عراق حضور نظامیان ترکیه در شمال این کشور را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود برشمرده‌اند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده