5 کشته در حمله پهپادی ترکیه به نینوی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

5 کشته در حمله پهپادی ترکیه به نینوی

منابع خبری عراقی از حمله پهپادی نظامیان ترکیه به یک خودروی غیر نظامی در استان نینوی عراق خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 17
کد خبر: ۱۴۲۸۳۸

به گزارش راهبرد معاصر کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که پهپاد «بیرقدار-2» متعلق به ترکیه، یک خودرو را در نینوی هدف قرار داد که در پی آن، پنج غیر نظامی از جمله یک زن کشته شده‌اند.

پایگاه خبری موازین نیوز هم به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این حمله در سنجار رخ داده است و پنج نفر هم کشته شده‌اند.

این منبع در عین حال گفت که هنوز هویت قربانیان این حمله مشخص نیست. این تصاویر هم از خودرویی که هدف قرار گرفته، منتشر شده است:

وزارت دفاع ترکیه بیست و دوم تیر ماه جاری از حمله به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» در رشته‌های کوه‌های «قندیل» در کردستان عراق خبر داد.

این نهاد ترکیه مدعی شد که دو تروریست پ‌ک‌ک در حمله پهپادی به کوه‌های «قندیل» که مقراین سازمان تروریستی در شمال عراق است، از پای درآمدند.

این در حالی است که منابع عراقی گفته‌اند، ارتش ترکیه تاکنون ۳۶ پایگاه و مقر نظامی کوچک و بزرگ در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک دایر کرده است. یک منبع نظامی عراقی گفت که برخی از این پایگاه‌ها در عمق ۸۰ و ۴۰ کیلومتری در استان «نینوی» و شمال «موصل» دایر شده‌اند.

گروهک پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

دولت‌های سوریه و عراق حضور نظامیان ترکیه در شمال این کشور را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود برشمرده‌اند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده