جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

سود ۱۲۰ درصدی برخی خودرو‌ها / اختلاف عجیب قیمت کارخانه و بازار

سال‌های ۹۴ تا ۹۶ به دلیل فاصله قیمتی ۲ تا ۳درصدی نرخ مصوب کارخانه و بازار، تقاضای چندانی برای ثبت نام خرید خودرو وجود نداشت، اما اکنون سود سرشار ناشی از مابه التفاوت قیمت مصوب و بازار موجب شده تا مثلا برای خرید ۱۰ هزار خودرو چند میلیون مشتری ثبت نام کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 27
کد خبر: ۱۴۴۵۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل تهران در مورد دلایل استقبال گسترده مشتریان برای ثبت نام خرید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در مقایسه با سایر شرکت های خودروسازی داخلی، گفت: علاوه بر رانت حاصل از اختلاف قیمت مصوب کارخانه و بازار، تنوع سبد محصولات ایران خودرو در رده های قیمتی و با آپشن های مختلف، ارتقای کیفیت، شبکه گسترده خدمات پس از فروش، ایمنی بهتر و بازارپسندی از جمله دلایل اقبال مشتریان به خرید محصولات این گروه خودروسازی است.

سعید موتمنی با اشاره فاصله قیمت کارخانه و بازار و برخورداری از سود ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی ناشی از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو، افزود: این شرایط موجب شده تا حتی برخی افراد که پولی برای خرید خودرو ندارند نیز به دنبال ثبت نام برای کسب سود با فروش حواله خودرو باشند. به نحوی که از ۶ میلیون متقاضی خرید محصولات ایران خودرو در دومین مرحله فروش در سامانه یکپارچه ممکن است تنها ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر خریدار واقعی وجود داشته باشد و بقیه افراد با هدف کسب سود و به دلیل کیفیت و خدمات مناسب در این بخت آزمایی خرید خودرو مشارکت کرده اند.

اختلاف عجیب قیمت خودرو در کارخانه و بازار /سود ۱۲۰ درصدی در بعضی محصولات

او افزود: تجربه نشان داده که در فاصله سال های ۹۴ تا ۹۶ به دلیل فاصله قیمتی ۲ تا ۳درصدی نرخ مصوب کارخانه و بازار، تقاضای چندانی برای ثبت نام خرید خودرو وجود نداشت اما اکنون سود سرشار ناشی از مابه التفاوت قیمت مصوب و بازار موجب شده تا مثلا برای خرید ۱۰ هزار خودرو چند میلیون مشتری ثبت نام کنند. به گفته موتمنی قبلا شرکت های خودروسازی با استفاده از تبلیغات ، پرداخت سود بالاتر از نرخ سود مصوب بانک ها و شرایط ویژه برای فروش سعی در جلب نظر مشتریان داشتند و اکنون نیز باید با رشد عرضه از طریق آزادسازی قیمت خودروهای داخلی و واردات خودرو به تقاضای واقعی موجود در بازار پاسخ داده شود تا فاصله قیمت مصوب و بازار خودرو به ۳ تا ۴ درصد کاهش یابد.

موتمنی تاکید کرد، وقتی مثلا قیمت مصوب پژو ۲۰۶ تیپ دو حدود ۱۵۰ میلیون و قیمت بازار این خودرو پرتقاضا ۳۰۰ میلیون تومان است یا قیمت بازار پژوپارس در انواع مختلف از ۱۰۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب است، به دلیل تقاضای موثر و بازار خوب این خودروها، میزان مشارکت در خرید افزایش می یابد. او افزود: علاوه بر سود حاصل از اختلاف قیمت در مورد علت اقبال به ثبت نام برای خرید محصولات ایران خودرو باید به تنوع زیاد ، خدمات پس از فروش مناسب، دوام و کیفیت و بازار پسندی نیز اشاره کرد. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل تهران با بیان این که در سال ۹۶ یک میلیون و ۵۵۰ هزار خودرو تولید و واردات نیز آزاد بود، افزود: این شرایط موجب شد تا فاصله قیمت مصوب و بازار خودروهای داخلی در حد ۲ تا ۳ درصد باشد و حتی قیمت بازار برخی خودروها مانند تندر۹۰ اتوماتیک و پارس تندر به کمتر از قیمت کارخانه برسد./ خبر آنلاین

ارسال نظر
آخرین اخبار