به گزارش راهبرد معاصر،شرکت «گوگل» مالکِ «یوتیوب»، درخواست عربستان سعودی را برای توقف پخش تبلیغاتی که با ارزشهای این در تضاد است، پذیرفت و سخنگوی این شرکت اذعان کرد که حمایت از جوامع، اولویت اصلی این شبکه اجتماعی است.
شرکت یوتیوب در روز گذشته (جمعه) بیانیهای منتشر و در آن اعلام کرد که تبلیغاتی که برخلاف خطمشیهای این شبکه اجتماعی و به طور ناگهانی ظاهر شدهاند، کاملاً غیرقابل قبول هستند؛ بنابراین ما برخی از اقدامات فوری برای جلوگیری از طرفهای سوءاستفادهکننده که سیاستهای شبکه ما نقض میکنند را انجام دادهایم.
این شرکت در ادامه بیانیه خود گفت: «این تبلیغات حذف شده و حسابهای تبلیغکنندگان مسئول آنها نیز بسته شدهاند؛ در عین حال، ما روی راهحلهای دیگر هم کار میکنیم. محدودیتهای موقتی برای اشکال خاصی از تبلیغات در یوتیوب اعمال میشود که قبلاً هدف سوء استفاده قرار گرفته بودند».
پیش از این اداره کل رسانههای سمعی و بصری عربستان (GCAM) و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات (CITC) بیانیهای مشترک به یوتیوب ارسال کرده و خواستار حذف محتوایی شدند که ارزشها و اصول این کشور را نقض میکند.
گفته میشود که درخواست مقامات سعودی از یوتیوب برای حذف محتوای ناقض ارزشهای دینی و اجتماعی در نتیجه درخواستهای شهروندان سعودی انجام گرفته است. مردم این کشور از مقامات خواستند تا با مسدود کردن این سایت در عربستان، وظیفه ملی خودشان را برای محافظت از کودکان انجام دهند./فارس