به گزارش راهبرد معاصر، ایرج لطفیزاده درباره جزئیات اجرای طرح اتوبوس ویژه زنان گفت: با توجه به اینکه با فرسودگی ناوگان مواجهایم و اتوبوسهای دو کابین به دلیل خرابی در حال تعمیر و مرمت هستند و از تعدادشان در خطوط شهری کم شد، تصمیم گرفتیم تا از اتوبوسهای تک کابین در خط اتوبوسهای BRT استفاده کنیم.
سرپرست بهرهبرداری شرکت اتوبوسرانی تهران با تاکید به اینکه طرح اتوبوسهای ویژه زنان در دوره مدیریت قبلی شهری اجرا شده بود، توضیح داد: در بعضی از ساعتها و مناسبتها نسبت عرضه و تقاضای سفر زنان و مردان در استفاده از ناوگان عمومی با هم متفاوت میشود و تعداد مسافران زن نسبت به مردان بیشتر میشود و همین دلیلی شده بود تا در سالهای ۱۳۹۹ و پیش از آن، این طرح چندبار به صورت آزمایشی اجرا شود و تعدادی از اتوبوسها را در شهر برای رفاه حال زنان و بهتر شدن کیفیت سرویسدهی به آنها اختصاص دهند.
او افزود: در ادامه شیوع ویروس کرونا و کم شدن مسافران بدلیل دورکاری کارمندان، تعطیلی مدارس و دانشگاهها باعث شد این طرح به صورت موقت مسکوت بماند اما دوباره با بازگشت وضعیت به شرایط عادی و افزایش حجم مسافران در ساعتهای پیک مسافر این طرح اجرا شد.
لطفیزاده افزود: اکنون این اتوبوسها در دو خط ۲ و ۷ (BRT) شهر با ۱۷ دستگاه اتوبوس در دو نوبت در ساعتهای ۷ تا ۱۰ صبح و ۱۶ تا ۲۰ عصر فعال هستند و روزانه به طور میانگین حدود ۳۰۰ مسافر زن توسط آنها در شهر جابه جا میشوند. با توجه به شرایط و حجم مسافر در خط ۲ (پایانه خاوران به پایانه آزادی) حدود ۷ دستگاه و در خط ۷ (پایانه راهآهن تا پایانه پارکوی) حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس اختصاص داده شده است./همشهری