کمالوندی: بالای ۴۷۰-۴۸۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد تولید کردیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کمالوندی: بالای ۴۷۰-۴۸۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد تولید کردیم

بهروز کمالوندی گفت: قانون از ما ۱۲۰ کیلو در سال اورانیوم عنی شده ۲۰ درصد می‌خواهد، اما درحال حاضر بالای ۴۷۰-۴۸۰ کیلو و معادل ۴ سال تولید کردیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 02
کد خبر: ۱۴۵۳۵۹

به گزارش راهبرد معاصر سخنگوی سازمان انرژی اتمی به ذکر جزئیات بیشتری از تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ پرداخت و گفت: براساس قانون اقدام راهبردی لغوتحریم‌ها در بحث راه اندازی ماشین‌های IR6، ۵۰۰ عدد راه اندازی کردیم و ۵۰۰ تای دیگه نصب شده و عملا ۱۰۰۰ ماشین IR6 ما در راستای این قانون کار می‌کنند.

بهروز کمالوندی همچنین گفت که البته حداقل دو آبشار ماشین‌های IR1 هم داریم که از دیروز گازدهی شده است.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هدف رسیدن به کف ۱۹۰ هزار سو غنی سازی مورد نیاز کشور است که البته نصب این ماشین‌ها را به آژانس اطلاع داده بودیم.

بهروز کمالوندی در ادامه گفت: قانون از ما ۱۲۰ کیلو در سال اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد می‌خواهد، اما درحال حاضر بالای ۴۷۰-۴۸۰ کیلو و معادل ۴ سال تولید کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: البته ما مواد اورانیوم ۶۰ درصد را هم تولید کردیم که بخشی برای تولید رادیو دارو با اطلاع آژانس استفاده شده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار