صدور بیش از ۱۹۰۰۰ روادید برای زائران افغانستانی از مرز چذابه هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان راهبرد اصلی آموزش و پرورش عملیات بزرگ پلیس در شاهرود؛ کشف کارگاه سیار تولید سلاح با ۱۱ هزار قالب جنگی! معاون استاندار تهران: حدود ۴۵ درصد خودرو‌های شخصی در استان فرسوده و نیازمند نوسازی هستند زنجان فردا چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل شد استان همدان فردا تعطیل شد هشدار هواشناسی برای تهران/ رگبار در نیمه شمالی و وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غرب چهارمحال و بختیاری فردا تعطیل شد نحوه به‌کارگیری معلمان سوادآموزی در آموزش و پرورش اعلام شد البرز چهارشنبه تعطیل شد کرمانشاه چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل شد رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های پاییز هم منابع آبی از دست‌رفته را جبران نمی‌کند هرمزگان روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه تعطیل شد کردستان چهارشنبه تعطیل شد هشدار زرد هواشناسی برای آب‌های جنوب کشور استرداد متهم کلاهبرداری ۱۶۷ هزار دلاری به ایران با همکاری اینترپل

تغییرات مهم در عوارض طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه تغییرات در اجرای طرح ترافیک پایتخت، توضیحاتی را ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 15
کد خبر: ۱۴۶۹۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، سید مجتبی شفیعی درباره «تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهران»، توضیح داد: طرح ترافیکی که درحال اجراست نسبت به طرح‌های قدیمی، پیشرفته‌تر، عادلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است؛ اما نواقصی دارد.

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسل‌های جدید اجرای طرح ترافیک و روش‌های مدیریت ترافیک مدام درحال به روز رسانی است و باید مدیریت شهری تهران هم به سمت آن حرکت کند، افزود: تیمی براساس نظر شورای ترافیک تهران از مجموعه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شده است.

 

شفیعی درباره وظیفه این تیم، بیان کرد: این تیم روی طرح جدید درحال بررسی و فعالیت است تا بتوانند این طرح جدید را به سمت عادلانه‌تر شدن نزدیک کنند. بهایی که از مردم بابت طرح ترافیک دریافت می‌شود، نوعی از عوارض شهری بشمار می‌رود. 

 

وی با تأکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می‌کند، افزود: عوارض باید براساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: بنابراین تلاش می‌شود که این طرح به سمت پویاتر شدن عوارض حرکت کند. جریان ترافیکی در سطح شهر دائم درحال تغییر است. برای مثال باید عوارض در زمان‌ و مکان‌هایی که ترافیک، وضعیت بحرانی دارد، تغییر کند تا مردم تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت کنند.

 

بنا براعلام سایت شهر، شفیعی با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، افزود: همچنین عوارض در روزهای آلوده‌تر هوا باید نسبت به روزهای عادی تغییر کند یا بالعکس. به هرحال یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا پایان شهریور طرح اولیه‌ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. اگر این طرح تصویب شود، از سال آینده اجرا خواهد شد./ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار