وام ساخت و تولید با ضمانت سپرده ارزی فراهم شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ شرایط فروش نقدی و اقساطی دیگنیتی پرایم اعلام شد قیمت بیت‌کوین به آستانه ثبت رکورد جدید رسید زمان و نحوه ثبت‌نام در آزمون استخدام بانک مرکزی اعلام شد با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴

تغییرات جدید در تعرفه واردات خودرو

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: هم اکنون در حال تشکیل ساز و کاری هستیم که متناسب با میزان تولید داخل تعرفه خودرو‌های وارداتی تعیین شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 18
کد خبر: ۱۴۷۵۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، ابوالفضل خلخالی افزود: به طور نمونه اگر در خودرو‌های وارداتی، 20 درصد داخلی سازی داشته باشیم 32 درصد تعرفه به واردات آن تعلق می‌گیرد و اگر داخلی سازی به 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند تعرفه واردات آن به 20 درصد کاهش می‌یابد.

 

وی گفت: البته قیمت گذاری براساس نظر سازمان حمایت صورت می‌گیرد، اما آیین نامه‌ای در دست تنظیم است تا معیار قیمت گذاری باشد که طبق آن رقابتی بودن محصولات را می‌سنجیم.

 

خلخالی افزود: براساس این آیین نامه برای هر کدام از این محصولات رتبه رقابتی بودن را تخصیص می‌دهیم، این رقابتی بودن براساس سنجش میزان قیمت کنونی محصول با میزان قیمت محصول رقابتی در جهان خواهد بود.

 

خلخالی اضافه کرد: به دنبال این هستیم فضای حمایتی راکه برای خودروساز‌ها ایجاد کرده ایم از بین ببریم تا خودروسازان ما بتوانند با دنیا رقابت کنند، براین اساس یک قیمت رقابتی برای هر محصول اعلام خواهد شد و میزان رقابتی بودن این محصولات در مقایسه با قیمت رقابتی بازار‌های جهانی سنجیده می‌شود.

 

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: همچنین به اجزای تشکیل دهنده قیمت یک محصول توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. در این بین قیمت اعلامی توسط بنگاه از حیث رقابتی، بررسی و مشخص خواهد شد که آیا قیمت رقابتی است یا خیر؟ و اگر رقابتی است در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

 

خلخالی افزود: اگر محصولی رتبه رقابتی پایین داشته باشد باید از خط تولید خارج شود و یا اصلاحاتی صورت گیرد تا به قیمت رقابتی برسد در واقع محصولات تنها زمانی می‌توانند با توجه به قیمت اعلامی بنگاه در بازار عرضه شوند که قیمت رقابتی داشته باشند.

 

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در پاسخ به علت بالا بودن قیمت اولیه خودرو‌های مونتاژ در ایران در مقایسه با کشور‌های همسایه و کشور‌های سازنده آن گفت: بخشی از آن به دلیل تعرفه قیمتی است و بخشی از آن نیز به دلیل میزان پایین تولید و غیراقتصادی است به همین دلیل باید در پلتفرم‌های مشترک در داخل کشور تولید انجام دهیم تا میزان تولید را به میزان اقتصادی برسانیم و برای تحقق این موضوع به دنبال هم افزایی از طریق ایجاد اتحاد‌های راهبردی میان تولید کنندگان خودرو در داخل کشور هستیم تا بر روی هزینه‌های سربار تأثیر بگذارد و شاهد تعدیل قیمت این نوع محصولات باشیم./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار