جزییات اولین دوره تخصصی تربیت ارزیابان ویژه طرح رتبه‌بندی معلمان-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

جزییات اولین دوره تخصصی تربیت ارزیابان ویژه طرح رتبه‌بندی معلمان

میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح روز شنبه ۵ شهریور در افتتاحیه اولین دوره تخصصی تربیت ارزیابان ویژه طرح رتبه‌بندی معلمان که در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، حضور یافت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 27
کد خبر: ۱۴۸۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: به عنوان مسئول کمیسیون مدیریت امور عمومی در دولت به همکارانم در آموزش و پرورش می‌گویم که تصویب هیچ موضوعی به اندازه تصویب طرح رتبه‌بندی در این کمیسیون طول نکشید؛ این موضوع در ۹ جلسه کمیسیون مورد بحث قرار گرفت که این اهمیت و پیچیدگی موضوع را می‌رساند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به الگوی انجام رتبه‌بندی معلمان نشست‌های متعددی با وزرای پیشین آموزش و پرورش و استادان بنام حوزه تعلیم و تربیت برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این طرح دو مرحله داشته باشد، مرحله استقرار از طریق ارزیابی تخصصی و مرحله استمرار و جابه‌جایی بین رتبه‌ها که طی سازوکاری در سال‌های آینده صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های رتبه‌بندی اگر منجر به افزایش کیفیت تعلیم و تربیت و تعالی فرهنگ کشور شود، عین سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست، این نگاه ما در دولت است. رئیس‌جمهور نیز در جلسه‌های هیئت دولت که این موضوع مطرح شد بر افزایش کیفیت آموزش در کشور از طریق رتبه‌بندی تأکید کردند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه تلقی افزایش حقوق از رتبه‌بندی اشتباه است، گفت: رتبه‌بندی مترادف با افزایش حقوق نیست، که اگر چنین بود نیازی به برگزاری دوره‌های تربیت ارزیاب نداشتیم و رقمی به احکام اضافه می‌کردیم؛ اما هدف از رتبه‌بندی تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دکتر لطیفی اضافه کرد: دستیابی به این هدف امروز در دستان ارزیابان است. تا امروز این وظیفه بر دوش دولت بود که این طرح را به تصویب برساند و از امروز به بعد شما ارزیابان هستید که تعیین می‌کنید رتبه‌بندی برای دولت هزینه است یا سرمایه‌گذاری و کسی می‌تواند این ارزیابی را به‌ درستی انجام دهد که خود با تمام وجود نظام تعلیم و تربیت را درک کرده باشد./شناسنامه قانون

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شقایق
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
مگه سایر ارگانها ارزیابی میشند برای افزایش حقوق ؟ پس تکلیف این تورم وحقوق اندک فرهنگیان چیست ؟