حمله با چاقو در کانادا ۱۰ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت-راهبرد معاصر
بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود نتانیاهو: یحیی السنوار را ترور کردیم CNN: بایدن در جریان ادعای اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار قرار گرفت رهبر انصارالله یمن: آمریکا به دنبال مسلط کردن اسرائیل بر منطقه است

حمله با چاقو در کانادا ۱۰ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت

پلیس کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که حملات با چاقو در ناحیه بومیان جیمز اسمیت کری و شهرک ولدون در استان ساسکاچوان دست‌کم ۱۰ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت و نیرو‌های پلیس در تعقیب دو مظنون هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 05
کد خبر: ۱۴۹۷۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ رواندا بلک مور، دستیار کمیسر پلیس سواره سلطنتی کانادا در یک نشست خبری گفت که زخمی‌ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند.


وی افزود: «چندین نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که ۱۵ نفر آن‌ها به بیمارستان‌های نواحی منتقل شده‌اند.»

 

این مقام پلیس به نقل از رسانه‌های کانادا همچنین احتمال داد که شمار مجروحین بیشتر باشد که به طرق دیگر خود را به بیمارستان رسانده‌اند.

 

بنا به اعلام پلیس کانادا، این حادثه دو مظنون دارد که تلاش‌های گسترده‌ای برای دستگیری آن‌ها آغاز شده است. این دو مظنون دیمین و مایل سندرسون نام دارند که ۳۰ و ۳۱ ساله هستند.

 

جامعه بومیان جیمز اسمیت کری که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، اعلام وضعیت اضطراری کرده است. همچنین از بسیاری از ساکنان استان ساسکاچوان نیز خواسته شده است در محل‌هایی که هستند پناه بگیرند.

 

ساسکاچوان از استان‌های جنوبی کانادا و هم‌مرز ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا در آمریکا است.

 

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: حملات در ساسکاچوان وحشتناک و دلخراش است. من به کسانی فکر می‌کنم که یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند و یا در این حادثه مجروح شده‌اند./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار