نکاتی که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید بدانید-راهبرد معاصر

نکاتی که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید بدانید

اگر می‌خواهید در ترکیه سرمایه‌گذاری یا اقامت کنید، ممکن است برای شما سؤال پیش آید که چگونه به‌عنوان یک خارجی در ترکیه حساب بانکی باز کنید؟ هر خارجی که دارای شماره شناسه مالیاتی و دارای مجوز کار یا اقامت ترکیه باشد حق دارد با ارائه مدارک لازم بدون هیچ محدودیتی حساب باز کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 11
کد خبر: ۱۵۰۲۸۸

به گزارش راهبرد معاصر, اگر می‌خواهید در ترکیه سرمایه‌گذاری یا اقامت کنید، ممکن است برای شما سؤال پیش آید که چگونه به‌عنوان یک خارجی در ترکیه حساب بانکی باز کنید؟ هر خارجی که دارای شماره شناسه مالیاتی و دارای مجوز کار یا اقامت ترکیه باشد حق دارد با ارائه مدارک لازم بدون هیچ محدودیتی حساب باز کند.

 

افتتاح حساب در ترکیه آسان و ساده است و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد، البته به شرطی که مدارک موردنیاز را داشته باشد. اگرچه روند افتتاح حساب بانکی ممکن است از بانکی به بانک دیگر در ترکیه متفاوت باشد، اما به‌طورکلی، مراحل استانداردی وجود دارد که باید هنگام افتتاح حساب رعایت شود.

 

مزایای افتتاح حساب در ترکیه

مهاجرت و اقامت ترکیه می‌تواند یک چالش باشد و افتتاح حساب بانکی در این کشور به دلیل ضرورت زندگی روزمره و تجارت، برای بسیاری از تازه‌واردان مهم است. افتتاح حساب در ترکیه اهمیت زیادی دارد. در ادامه با برخی از مزایای داشتن حساب در ترکیه بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • پرداخت قبوض و اینترنت

  • امکان انتقال پول از حساب خود به‌حساب دیگران

  • کمک به انجام مبادلات ارزی

  • ایده‌آل برای خرید آنلاین مثل خرید از سایت آمازون و سایر وب‌سایت‌ها

  • استفاده از برنامه‌های آنلاین از طریق موبایل بدون نیاز به مراجعه به بانک

  • نگهداری از پول در مکانی امن

  • پرداخت شهریه دانشگاه، مدرسه و بیمارستان.

  • پرداخت اجاره، وام، بیمه درمانی و غیره.

 

بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب

افراد خارجی دارای مجوز کار یا اقامت ترکیه و شماره هویت خارجی معتبر می‌توانند با مراجعه به بانک موردنظر خود بدون هیچ محدودیتی حساب بانکی باز کنند. همچنین امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی بانک‌ها وجود دارد. هیچ محدودیتی برای انتخاب بانک یا تعداد حساب‌های بانکی برای افتتاح وجود ندارد.

تمام بانک‌های بزرگ‌تر در ترکیه دارای وب‌سایت‌های قوی با خدمات عالی به مشتریان به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها هستند، شما می‌توانید از وب‌سایت بانک انتخابی خود بازدید کرده و درخواست افتتاحیه را انجام دهید. ما لیستی از بانک‌ها را برای شما ارائه خواهیم داد:

 

دنیزبانک

یکی از بانک‌های محبوب در بین خارجی‌ها برای واریز پول به‌خصوص که بیشتر به‌عنوان حساب پس‌انداز استفاده می‌شود، زیرا یکی از نرخ‌های عمده در بازار را ارائه می‌دهد. همچنین خدمات مشتریان انگلیسی را همراه با کارکنان انگلیسی‌زبان ارائه می‌دهد.

 

ضمانت

ضمانت بانک دومین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است و بسیاری از خدمات بانکی عملی را برای زندگی روزمره از جمله اینترنت، تلفن، خودپرداز به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک سازمان وسترن یونیون است که آن را در بین همه در ترکیه بسیار مشهور کرده است. خدمات مشتریان آنها به دو زبان آلمانی و انگلیسی کار می‌کند.

 

آکبانک

این بانک تمامی خدمات استاندارد معمولی را ارائه می‌دهد و علاوه‌برآن مزایای اضافی مانند کارت مسافرتی خارجی که باعث کسب درآمد در سفر می‌شود و خدمات مشاوره مالیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. این بانک با وسترن یونیون نیز در ارتباط است و آنها انواع کمک‌های ویژه را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

بانک زیارت

بانک زیارت یکی دیگر از بانک‌های معروف بین‌المللی است که طبق قوانین آلمان فعالیت می‌کند که باعث می‌شود شعبه‌های خارج از کشور به‌ویژه در آلمان داشته باشد.

 

ترک کویت

ترک کویت یکی از بانک‌های شناخته شده به‌ویژه در بین خارجی‌های عرب است، زیرا دارای کارکنان عرب‌زبان و خدمات مشتریان عالی است. این بانک می‌تواند مشاوره آنلاین بسیار خوبی را به زبان‌های مختلف ارائه دهد و همگی رایگان است، ترک کویت یکی از بانک‌های معروف به بانک‌های اسلامی است.

 

انواع حساب بانکی

انواع حساب‌های بانکی که بیشترین ارتباط با مهاجران را دارند به شرح زیر است:

 

حساب‌جاری ("Mevduat Hesabı"):

مترادف با حساب‌های چک یا جاری در اکثر کشورهای انگلیسی‌زبان است. این نوع حساب‌ برای پردازش پرداخت‌های بدون نقد استفاده می‌شود و برای استفاده روزمره طراحی شده‌ است. معمولا به‌عنوان یک مهاجر بیشتر به آن حساب نیاز دارید. حساب‌جاری حسابی است که مدت‌زمان ندارد و مشخصه آن امکان واریز و برداشت وجه در هر زمان است و سودی به همراه ندارد. از طریق حساب‌جاری می‌توان خدمات بانکی متعددی از جمله:

  • نقل و انتقالات وجوه

  • معاملات دسته‌چک.

  • بازپرداخت وام و کارت‌های اعتباری.

  • پرداخت کمک‌ها، هزینه‌ها و اجاره‌بها.

  • پرداخت صورت‌حساب، مالیات، حق بیمه.

  • معاملات اوراق بهادار

  • انتقال بین ارزهای خارجی و فلزات گران‌بها.

  • پرداخت حق بیمه دوره‌ای.

  • دستورات پرداخت خودکار

 

حساب سپرده زمانی ("Vadeli Hesap"):

این حساب دارای سود سپرده‌های لیره ترکیه یا ارز خارجی در یک دوره معین است و از نظر تاریخی نرخ‌های بهره بالاتری را نسبت به سایر انواع حساب ارائه می‌دهد.

 

حساب طلایی ("Altın Hesabı"):

حساب طلایی چیزی شبیه به ترکیبی بین حساب پس‌انداز و جاری است. حساب‌های طلایی توسط برخی (البته نه همه) بانک‌های ترکیه ارائه می‌شود. پشتوانه سپرده‌ها طلای فیزیکی است و خریدوفروش فلزات گران‌بها مجاز است. این حساب‌ها حتی اکثر انواع خدمات تراکنش مانند برداشت، انتقال بانکی را نیز ارائه می‌دهند.

 

برای افتتاح حساب بانکی ترکیه به چه چیزهایی نیاز دارم؟

اسنادی که برای افتتاح حساب باید به بانک خود بدهید، ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد. بااین‌حال، در بیشتر موارد، احتمالاً باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • یک مدرک شناسایی معتبر (به‌عنوان‌مثال گذرنامه یا اجازه اقامت)

  • مدرک اقامت ترکیه (به‌عنوان‌مثال قبض آب و برق، قرارداد اجاره و غیره)

  • شماره شناسه مالیاتی یا شماره شناسه خارجی

  • فرم درخواست تکمیل شده

 

افتتاح حساب بانکی بدون دریافت اقامت

افتتاح حساب در ترکیه بدون دریافت اقامت یکی از امتیازاتی است که برای خارجیان در این کشور در نظر گرفته شده است. چه شما در اقامت ترکیه را داشته باشید چه نداشته باشید می‌توانید از خدمات افتتاح حساب استفاده کنید نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در زمان افتتاح حساب باید خودتان حضور داشته باشید. شما می‌توانید به‌صورت همیشگی از این حساب استفاده کنید و می‌توانید به‌صورت ارزی برداشت یا واریز وجه انجام دهید.

جمع‌بندی

خارجیانی که در ترکیه کار می‌کنند یا مقیم هستند یا می‌خواهند کسب‌وکاری در ترکیه راه‌اندازی کنند باید برای انجام فرایندهای مالی خود حساب بانکی باز کنند. چه در ترکیه زندگی کنند و چه در هر کشور دیگری، هرکسی می‌تواند در بانک‌های ترکیه حساب بانکی باز کند. اگرچه ممکن است روند افتتاح حساب در ترکیه از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد.

افراد خارجی دارای مجوز کار یا اقامت ترکیه و شماره هویت خارجی معتبر می‌توانند با مراجعه به بانک موردنظر خود بدون هیچ محدودیتی حساب بانکی باز کنند. همچنین امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی بانک‌ها وجود دارد. هیچ محدودیتی برای انتخاب بانک یا تعداد حساب‌های بانکی برای افتتاح وجود ندارد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم به سایت ام تی سی هوم مراجعه کنید تا تمام اطلاعات اصلی را که برای ایجاد حساب بانکی ترکیه باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.



 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده