آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد

ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا کلید خورد

با ایجاد نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارایه خدمات به خودرو‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور کلید می‌خورد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 13
کد خبر: ۱۵۰۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، ایکوپرس- براساس هدف‌گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش ظرف یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع‌تر برای مشتریان‌ و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

برپایه این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی‌های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف‌گذاری شد. 
برپایه این گزارش، به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران‌خودرو و سایپا، آیین‌نامه‌ها، فرآیندها و دستورالعمل‌های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی‌الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت‌دهی به مشتریان با سهولت بیش‌تری صورت گیرد. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت‌های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت‌های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان‌سازی فرآیندها و دستورالعمل‌های اجرایی را ارایه خواهند کرد. 
ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت‌های حوزه لجستیک در  بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.
 با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه‌ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه‌ریزی و اجرا شود.
در این زمینه، شکل‌گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف‌گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه‌ها به سرعت به اجرا خواهد رسید. 
ادغام ظرفیت‌های موجود در دفاتر ایران‌خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران‌خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه‌های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت. 
کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد. 
بهینه سازی امکانات موجود در سایت‌های تولیدی ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از دیگر محورهای مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد./ فارس

ارسال نظر