واکنش گروه‌های فلسطینی به توسعه روابط حماس و سوریه-راهبرد معاصر

واکنش گروه‌های فلسطینی به توسعه روابط حماس و سوریه

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن اعلام حمایت از تصمیم حماس برای برقراری روابط با دولت سوریه، عنوان کردند که توسعه روابط عربی – فلسطینی به نفع مساله فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 15
کد خبر: ۱۵۰۷۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «هانی الثوابته» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین درباره تصمیم جنبش حماس برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه گفت که توسعه روابط عربی – فلسطینی به نفع مساله فلسطین است.

 

وی تاکید کرد یکی از مهمترین ارکان قدرت مساله فلسطین توسعه این گونه روابط بوده و تقویت رابطه حماس با سوریه موضع محور مقاومت در منطقه را تقویت می‌کند.

 

الثوابته ادامه داد: اعلامیه امروز حماس در مورد روابطش با سوریه ارزشی افزوده برای ما به عنوان ملت فلسطین و مقاومت در جهت تقویت روابط خود به منظور مقابله با پروژه آمریکایی – صهیونیستی در منطقه به شمار می‌رود.

 

«طلال ابو ظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک نیز در این باره گفت: توسعه روابط میان نیروهای سیاسی به طور خاص و فضای ملی فلسطینی به طور کلی با سوریه گامی مهم و ضروری است چرا که این کشور در کنار ملت و مساله فلسطین ایستادگی کرده است.

 

«یاسر خلف» سخنگوی جنبش آزادگان فلسطین نیز در این خصوص گفت: ما از هر تلاشی در چارچوب افزایش انسجام پیکره فلسطین حمایت کرده و وحدت امت و تمام اجزای آن را در راستای منافع فلسطین و مقابله با پروژه صهیونیستی می‌داند که هدف آن نابودی فلسطین است.

 

در همین رابطه، «محمد البریم» رئیس دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که از سرگیری روابط جنبش حماس و سوریه و توسعه آن باعث تقویت محور مقاومت و ایستادگی در برابر جنایات دشمن صهیونیست خواهد شد که امت عربی و اسلامی را هدف را قرار داده‌اند.

 

«خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که این اقدام حماس، گامی در مسیر درست است و محور مقاومت را در رویارویی با اسرائیل تقویت خواهد کرد. وی افزود: قطع رابطه نه به نفع حماس است نه سوریه و نه حتی مساله فلسطین.

 

حبیب تصریح کرد: سوریه جایگاهی مهم در نزاع با دشمن صهیونیستی دارد و موضع آن در قبال مساله فلسطین اصولی و ثابت است. چنین مواضعی به مساله و مردم فلسطین و امت عربی در رویارویی با عادی سازی‌ها خدمت می‌رساند.

 

امروز، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر از سرگیری و توسعه روابط با سوریه از نقش آفرینی این کشور در ایستادگی در کنار ملت و مساله فلسطین قدردانی کرد.

 

حماس ضمن اشاره به این مساله که توسعه این روابط خدمت به ملت و مساله فلسطین است آن را در سایه تحولات سریع منطقه‌ای و بین المللی که فلسطین را احاطه کرده حائز اهمیت دانست.

 

حماس همچنین تأکید کرد، استراتژی ثابت این جنبش توسعه و تقویت روابط با امت عربی و اسلامی و تمام طرف‌های حامی مساله فلسطین و مقاومت است./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار