آغاز کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت-راهبرد معاصر

آغاز کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت

مراسم کلنگ‌زنی 10 هزار واحد مسکونی درمناطق مختلف پایتخت آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 01
کد خبر: ۱۵۲۶۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، مراسم کلنگ‌زنی 10 هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف پایتخت با حضور شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر در محدوده جنگ‌افزارسازی ساصد منطقه 13 آغاز شد.

*افزایش 46 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز/ 4 هدف راه‌اندازی قرارگاه مسکن
حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی شهردار تهران در این مراسم اظهار داشت: قرارگاه مسکن با تدبیر علیرضا زاکانی شهردار تهران در جهت تحقق منویات رهبری در شهر تهران با 4 هدف راه‌اندازی شده است.

وی گفت:‌ رفع موانع تولید مسکن در ابعاد مختلف، کاهش زمان صدور پروانه، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری جهت ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده 4 هدف راه‌اندازی قرارگاه مسکن است.

معاون شهرسازی شهردار تهران ادامه داد: برخی از اهداف 100درصد محقق شده و برخی هم در آستانه تکمیل است و تا امروز تعداد زیادی تفاهم‌نامه با بخش‌های دولتی، نیمه‌دولتی، نظامی و انتظامی منعقد شده است.

صارمی با اشاره به اینکه با اقدامات و کلنگ‌زنی‌های امروز عملیات اجرایی ساخت مسکن به 21 هزار واحد خواهد رسید، گفت: تحولاتی بزرگ در حوزه مسکن در راه است و با شناسایی نقاط ضعف و قوت پروژه‌های مسکن سه مدل ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در این مدل‌ها یا زمین و پروانه ساخت از شهرداری و ساخت و ساز از شریک است یا زمین و ساخت از شریک و ما در صدور پروانه سهیم هستیم یا اینکه شهرداری در جهت رفع موانع ساخت و ساز اقدام می‌کند.

معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: با اقداماتی که از امروز در حوزه مسکن انجام می‌شود 65 درصد به سرانه‌های شهر تهران افزوده خواهد شد و در 6 ماهه نخست امسال میزان صدور پروانه حدود 46 درصد افزایش یافته است.

صارمی با بیان اینکه تهران تعداد زیادی پلاک فرسوده دارد گفت: با نوسازی بافت فرسوده علاوه بر افزایش رفاه، تولید و عرضه مسکن هم بیشتر خواهد شد.

در ادامه سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: با حضور شهردار جهادی در پایتخت روز به روز شاهد رونق و انجام برنامه‌های جدید در جهت افزایش رفاه مردم و توسعه شهر هستیم.

وی افزود: این در حالی است که مدیریت یکپارچه شهری محقق نشده و شهرداری تهران از دولت‌ها مطالبات زیادی دارد و خوشبختانه شهردار انقلابی در مباحث مختلف از جمله حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که دولت وام‌های ساخت مسکن با بهره صفر یا کمتر از 10 درصد ارائه کند نیازی به حضور وزارت راه و شهرسازی در راستای ساخت مسکن نخواهد بود و مردم و بخش خصوصی می‌توانند در این حوزه اقدامات خوبی را انجام دهند.

یزدی‌خواه بیان داشت:‌مجلس هم آمادگی دارد هرگونه همکاری را در این راستا انجام دهد.

وی بیان داشت:‌امیدوارم شنبه‌های خدمت همچنان در پایتخت ادامه داشته باشد و شکاف بین شمال وجنوب تهران هر چه بیشتر رفع شود.

خبرهای خوش شهردار تهران برای شهروندان شرق پایتخت
در ادامه این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار داشت: در شرق تهران طی تفاهم با وزارت دفاع اتفاقات بزرگی در حوزه مسکن و افزایش سرانه‌ها در حال انجام است و ان‌شاءالله الگوی جدیدی را هم برای مناطق دیگر رقم می‌زنیم.همچنین گشایش‌های بزرگی برای منطقه 13 صورت گرفته است.

وی افزود: خبر خوش دیگر اینکه طی تفاهمات انجام گرفته دوشان‌تپه که پیش از این انجام پروژه‌های آن به بن‌بست‌هایی رسیده بود، در کمیسیون ماده 5 اقداماتی در باره آن صورت گرفته و ان‌شاءالله در خیابان پیروزی و دماوند برنامه‌های خوبی انجام می شود و تحول خاصی را در شرق تهران به زودی به چشم خواهیم دید.

شهردار تهران با بیان اینکه مسؤولیت‌پذیری اساس برنامه‌های انقلاب اسلامی و آموزه‌های دین است، گفت: اقدامات جدی در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان در دستور کار قرار گرفته و رفع نیازهای مردم را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

زاکانی گفت:‌هر چقدر که در شهر کار کنیم باز هم کم است چرا که انباشت مشکلات در تهران وجود داشته و گره‌های کوری بوده که رفع این گره‌ها گام‌هایی استواری می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه جهاد مسکن تلاش های جهت نوسازی بافت فرسوده صورت گرفته است با سیاست‌هایی از جمله کاهش زمان صدور پروانه گره از ساخت و ساز تهران برمی‌داریم و با مشوق‌هایی نوسازی بافت فرسوده را تسریع خواهیم کرد که گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار