مسکو: غرب بارها مرزهای کشورها را تغییر داده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مسکو: غرب بارها مرزهای کشورها را تغییر داده است

وزیر خارجه آمریکا به همتای اوکراینی خود اطمینان داد: واشنگتن همیشه به "مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی اوکراین" احترام می‌گزارد و به حمایت از کی‌یف‌ برای بازپس‌گیری و کنترل بر تمامی مناطق خاک خود از طریق تقویت موقعیت نظامی و دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 02
کد خبر: ۱۵۲۷۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، "لوید آستین"، رئیس پنتاگون، شب گذشته، شنبه، در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان. اعلام کرد که دولت ایالات متحده دلیلی برای این باور نمی‌بیند که مقامات روسیه تصمیم به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین گرفته باشند. آستین گفت: "در این مرحله، من هیچ نشانی ندیدم که مرا به این نتیجه برساند که چنین تصمیمی در مسکو گرفته شده باشد."

وزیر دفاع آمریکا در عین حال تأکید کرد که ایالات متحده به حمایت از اوکراین در تلاش‌هایش برای بازگرداندن سرزمین‌هایی که تصمیم به اتحاد مجدد با روسیه گرفته‌اند، ادامه خواهد داد.

روز گذشته "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که واشنگتن در حال آماده‌سازی طرحی برای اقدام فوری در صورت استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین است، در عین حال، وزیر خارجه یادآور شده بود که تاکنون هیچ اقدامی برای مشکوک شدن به مسکو در قصد استفاده قریب الوقوع از سلاح هسته‌ای دیده نشده است.

آلکسی ارخوف، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار روسیه در ترکیه نیز روز شنبه اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال بحث و بررسی امکان استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه در صورت لزوم هستند.

در این رابطه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش، به اظهارات برخی از مقامات عالی‌رتبه کشورهای پیشروی ناتو درباره امکان و قابل قبول بودن استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه اشاره و تأکید کرده بود: ما شاهد باج‌خواهی هسته‌ای از سوی غرب هستیم، در حالی که مسکو بارها تأکید کرده است که جنگ هسته‌ای نباید آغاز شود، برای اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند در آن پیروز شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته اعلام کرد که همه کشورها باید تصور احتمال پیروزی در یک جنگ هسته‌ای را کنار بگذارند و در لفاظی‌های مربوط به این موضوع «یک قدم به عقب برگردند». به‌عقیده وی، حتی نباید در باره این مسئله صحبت کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار